Försäkringskassan i ett nötskal...

I lördags upptäckte jag att jag skulle få 278kr utbetalt för en hel månad. (!) Därför ringde jag dem och frågade vart resten var. Kärringen som svarade (och jag har all rätt att kalla henne så när hon gjorde som hon gjorde anser jag!) sa att jag hade ju gjort en ny anmälan och det är den som de går efter och alltså brinner resten inne. Jag svor och sa att hur fan tror du att jag ska kunna försörja min familj på 278 kr? Då la hon på... Smart va?!
Jag ringde upp igen och en ny telefonist svarade, jag ser att vi har gjort fel här sa hon vänligt. Jag ska ordna det med en gång. Det är skillnad, det!

Så den första kärringen menade att bara för att jag hade valt att planera ny föräldrapenning den 20 april så fick jag bara utbetalt just den dagen (de har en period från 21-20) Jag hade ju ändå planerat den andra föräldrapenningen innan och jag behövde ju anmäla nytt den 20 igen. Hade jag gjort det den 21 hade jag inte fått något för den 20:e eftersom det var en dag försent. Snacka om vrickat va? De här sabla byråkratierna, de försöker bara strula så att folk skiter i det och fixar stålar på annat sätt. Men jag kan verkligen inte det, vi klarar oss inte utan det, tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Anne

CSS-koden är det som gör kantlinjen i ditt fall.

Är du säker på att du har lagt in koderna på rätt stlle i din blogg? För jag vet att blogg.se har lite annorlunda kodning än andra bloggar.

Sunset har ett eget hjälp avsnitt där du ser exakt hur du ska lägga in koden på just blogg.se just för att det är lite "knepigt".

Testa att kopiera koderna igen och lägga om dom igen. Funkar det inte då så ska jag se vad jag kan göra. Hjälpte min "syster" med den tidigare men kommer inte ihåg exakt vart koden skulle ligga.

Kram

2009-04-28 @ 13:48:26
URL: http://enna.modellfoto.se
Postat av: Mickan

Men herregud vilken idiot! Kommer du ihåg vad hon hette, hon som la på? Jag tycker du ska ringa och meddela det! Vilken idiot, kundservice är ju till för att serva kunderna och inte anklaga dem för att ha gjort fel och slänga på luren, fy fan vilket pucko!

2009-04-28 @ 22:10:42
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker oxå att du ska anmäla henne!Så får inte en tjänsteman bete sig!!Troligtvis så kommer inget att hända,inga konsekvenser alltså,men ändå.Guuud,va sånt gör mig förbannad!

2009-04-29 @ 22:01:43
URL: http://freeinspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0