Fullt upp

Jahopp då va påskens bestyr över, eller nästan i alla fall. Idag har vi varit ute hela dagen, Henke har krattat upp all mossa som han hade kört upp med mossrivaren. Elsa gungade och lekte i sandlådan, och där hade påskharen varit! Hon hittade ett fullt påskägg mitt i sandlådan. Maja passade på att sova i vagnen nästan två timmar. Hon kände väl att hon behövde sova ifatt efter att rutinerna hade blivit störda nu i påsk. Sen gick hon runt med sin gåvagn lite och gungade en sväng också. Men vad gjorde väl då jag? Jo, jag passade på att städa på altanen och lägga ut våra nya dynor. Jag hade beställt både till stolarna och till bänken, samma färg givetvis, de skulle va granitgrå. Men de till stolarna vår mer svarta och de andra blå. Så de sistnämnda får jag skicka tillbaka och hoppas jag hittar något enfärgat dit som passar istället.

Nu väntar vi på att Malin, Nicke och Agnes ska komma. Det är bestämt sen låångt tillbaka. Det gäller att planera för att hinna med när man har småbarn..!

Igår var det lite jäktigt, först jobbade jag 7-14.15 sen sanbbt iväg till Björneström, där min mormor och morfar bor, för att hämta upp resten av familjen och fara vidare till Virserum, till min pappa. Men vi hann ju träffa alla i alla fall och önska glad påsk!

Men nu lanade Malin och Nicke in så det är väl bäst att avrunda. Fortsatt trevlig påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0