Matsedel...

Jaha, då sitter man här igen. Ännu en veckas matsedel har passerat. Jag är så sjukt dålig på att komma på maträtter, särskilt nu när Henke och jag hade bestämt att vi skulle köra mat efter LCHF. (= Low Carb High Fat) Självklart inte till barnen utan de serveras ju givetvis kolhydrater varje dag. Men nu står jag här å stampar och är skitsur för att jag inte kommer på några rätter och för att det precis gick upp för mig att nyttig mat är dyr mat...

Så snälla, finns det någon vänlig själ därute som känner för att hjälpa mig/oss...?

Kommentarer
Postat av: Mickan

Fast nyttig mat är inte alls dyr mat, jag fattar inte varför alla jämt säger så.

2009-04-16 @ 16:07:21
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Lillsis

Nu fattade jag inte? Jämförde du makaroner med kyckling? Haha! Eller missuppfattade jag? =P Alltså köttbullar och makaroner måste ju inte varit onyttigt ju, det beror ju precis på hur man tillagar det och vad man äter till=)



Ja, men du tar ju inte lika mycket plats i sängen som Simon gjorde=P Han snurrar och snarkar mycket mer, haha! Och ang. jympan så har han inga träningskläder eller något med sig ju=) Plus att jag har bara en cykel=) PUSS!

2009-04-16 @ 20:07:09
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag föreslår grillat med en sallad till, om man nu får äta salladen då :P Annars var det omelett som gällde för egen del när jag gick på GI, DET kan man kalla billigt... Gärna med rödlök till, mumma !

Vi brukar också göra kräftsoppa ibland, (googla receptet, för det är verkligen underbart gott!!) men det är allt lite "svårt" att bli mätt när man är van vid en brödbit bredvid.



Tackar för receptet på den nyttiga glassen, det blir nog att fixa en sån ikväll :D

2009-04-17 @ 12:03:47
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0