Valborg

Tänk förr, då festade man så man knappt kunde stå på benen när det var valborg. Man gick på en av årets kärringryggsfester, det va tider det!
Nu är det annat, ikväll är vi bjuda till Lina & Pennan. Vi ska grilla och ha trevligt, tänkte att jag skulle ta med mig lite vin, men den får jag väl hålla för mig själv eftersom Lina ammar. Kul ska det bli i alla fall, vi har massor att a igen känns det som. Vi har inte setts alls så mycket som vi borde kunna göra nu när vi är hemma båda två. Jag tror bara jag har träffat Vilgot en gång (en gång hörrni!!) sen han kom hem från BB i slutet av februari.
För att återgå till valborgsfirandet, det är inställt. Det är ju eldningsförbud här nu. Tragiskt, men sant. Vi får göra det bästa utav det. Barnen har nog skoj i alla fall, Elsa vet inte vad hon missar för vi har inte ens pratat om det...

Idag var vi hurtiga jag och min älskling. När jag had elämnat Elsa stod Henke och Maja redo med cyklarna så körde vi ut till Gårdveda och förbi speedwaybanan. Tyvärr blåser det ju ganska mycket idag, kall vind är det dessutom. Men när Maja sov passade vi på att sätta oss i lä en stund och lapa lite sol.

Nu är det nog bäst att jag sätter fart, jag måste nämligen riva ut hela min garderob för jag har som vanligt ingen aning om vad jag ska ha på mig...!

TREVLIG VALBORG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0