Nytt försök...

Idag på morgonen funkade inte nätet igen, jävla skit rent ut sagt! Jag fick starta om alltihop och dra ut sladdar och sätta i dem igen etc etc. Så nu funkar det en stund igen, hoppas inte det lägger av mitt i inlägget...

Jag har än så länge haft en riktigt pissig dag. Elsa ville inte äta sin fruksot, i vanlig ordning. Så jag fick tjata och tjata, tillslut kom vi iväg. Men jag har ingen bil idag så vi var tvunga att gå och Elsa cykla. Men hon va trött och hon frös och hon kom med alla möjliga undanflykter. Men tillslut kom vi fram och jag kunde tippa av henne på dagis för att snart upptäcka det härliga regnet. Maja hade varken regnkläder eller regnskydd till vagnen. Stackarn, jag hann inte med att tänka på det oxå när vi skulle iväg, hon är ju redan förkyld.
Så nu sitter jag här och trycker i mig fika, bullar och kakor som blev kvar efter kalaset, det är ju inte så smart när man deppar över vikten... Ni hör ju sjävla, det är bättre jag går och drar täcket över huvudet och stannar där tills imorgon eller varför inte nästa liv..?!

Jag jobbade igår. Det kom in en kille, en ryss för att vara mer exakt. Han brukar aldrig säga något knappt ens hej. Men igår var det annorlunda, han måste ha gått en svenskkurs eller något. Fast jag hörde knappt vad han sa, men han undrade i alla fall om jag var gift, utalade det med "g" och inte "j". Jag visade min hand och sa:
 -Nästan.
-Jaha sambo, trodde han. Det är inte seriöst, du kan gifta dig med mig, vill du det? och smilade upp sig allt han kunde, med världens krokigaste näsa.
Snacka om påflugen! Och så undrade han hur gammal jag var, det ska man ju aldrig fråga en kvinna har jag hört.

Konstigt det känns att beskriva mig själv som kvinna, jag vet inte. Är det någon som håller med mig, att ni känner så alltså? Men det borde ju stämma in, jag har ju alla andra vuxengrejer. :p Fast man kan väl vara en tjej bara för att man är vuxen, shit vuxen låter konstigt oxå..

Vi har ju haft kalas för Maja i helgen. Hon fick massor med fina sommarkläder, en ryggsäck, en dockvagn, lego och mycket mer. Tårtan gillade hon starkt, det kommer nog upp lite bilder snart, om nätet tillåter...
Vårt land är klart oxå, men det har jag inga kort på än så v får väl se när ni får se det... :S

Nu har jag inget mer vettigt att skriva så jag ger upp...

Kommentarer
Postat av: Mickan

Kämpa på gumman, det känns bättre snart! PUSS

2009-06-03 @ 12:30:57
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vuxenlivet är inte alltid så lätt men du klarar det jättebra. Jag är stolt över dig och din familj. Kram mamma.

2009-06-03 @ 13:00:56
Postat av: ulle

Ojdå, en friare. Om inte Henke friar snart så får du väl ta ryssen då :). Kram

2009-06-03 @ 20:59:41
URL: http://biktmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0