Lite av varje

Igår kväll ställde Henke klockan på 5.00. Hans pappa skulle komma vid kvart i 6 och köra honom till Oskarshamn där han sen skulle åka med en kille till Öland. De ska på brandmansutbildning i  två veckor. Så alltså kommer vi att vara ensamma här hela veckan. Jag ska hämta honom i Kalmar på fredag kväll och då ska vi ut och äta på Zorbas och sen ta en bio tänkte vi. Barnen ska ligga över hon sin farmor och farfar.
Men till saken om den där väckningen, jag vaknade bara av att Henke for runt som en tetting i huset och pratade med någon. Jag hoppade upp för att se vad det va, han sa något i förbifarten (yrvaken som jag var fattade jag nästan ingenting..) men tillslut fattade jag att han hade försovit sig och alltså hade Kjell knackat på när Henke fortfarande låg och sussade sött. Hans klocka hade inte ringt, ändå dubbelcheckade vi den båda två innan vi la oss igår kväll, märkligt, mycket märkligt!

Sen när jag sprang ut med soppåsen i pyjamasen imorse ropade Björn (det är grannen) på mig och undrade om jag hade varit ute i samhället än idag. Men jag sa det att jag har ju fortfarande pyjamas så det hade jag ju inte. kiosken i Målilla hade tydligen blivit utsatta för skadegörelse eller inbrott eller vad det nu kan va. Han hade sett stora stenar och krossade fönster. Så när vi hade ätit frukost kunde vi ju inget annat än att ta oss en cykeltur (vi cyklade på varsin cykel Elsa och jag idag! (och Maja där bak givetvis)) jag skulle ju ända lämna tillbaka en film där idag som jag lånade av henne igår kväll. Men det var ju stängt tills tekniskt förundersöning hade gjort stod det på lappen i dörren. Så hemskt, jag kan bli så arg när jag ser sånt här. Jag fattar inte hur dessa människor som gör sånt här tänker!?

Jag landade in på Ulles blogg idag också, och hon hade ju massor med roliga bilder från lördagens tjejkväll. Kika gärna in och titta, jag stal ett par bilder helt ärligt av henne :p


Värdinnan för kvällen, Ulle.



Camilla och jag tävlar om vem som kan blåsa upp en ballong
 och smälla den på en stol snabbast.



Camilla suger upp bönor (eller vad det nu va... :p)



Jag, lite glad i hatten



Angelika sjunger lite Singstar

Jag tänkte jag skulle hinna lägga in lite bilder från kamerna nu, det samlas så snabbt där nu, kan inte förstå det. =) men barnen vill nog gå ut en sväng nu igen så det får väl bli lite senare.
Jag fick smita iväg och byta blöja på Maja en snabbis bara, och nu mina vänner, jag ställnde ner henne precis utanför toalettdörren för att slänga ut blöjan utanför sålänge och sa till Maja: "Gå till Elsa då" varav hon börjar trampa på stället och tog lätt ett par tre steg helt själv utan någon att falla tillbaka på, så ja, nu är min lilla tjej stor hon också. HON KAN GÅ!!! Herregud!
Så nu har jag inte tid att sitta här längre, jag ska leka med mina stora barn.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad spännande att Maja börjar gå. Längtar efter båda små trollen och dig med så klart. Kramar mamma

2009-05-04 @ 16:51:34
Postat av: Mickan

Nu började jag lipa igen... Någon har snott min cykel så jag har precis lipat som ett barn och precis när jag lugnat mig så läser jag det här och börjar lipa igen. Fan vad jag HATAR skåne...

2009-05-04 @ 17:02:35
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Anette

Mamma: Javisst är det! Helt otroligt va tiden går fort, jag fattar `att inte...

Vi skulle ju åka iväg nånstans nångång oxå om jag inte minns fel.. =)Kram!

2009-05-04 @ 20:28:40
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0