Lite blandad kompott

Jahopp, när det är bra väder (läs uppehåll) så blir det inte mycket till bloggning, jag har för mycket att göra ute. Idag har jag klippt ner häcken och lagt på mer, mindre sten på landet. Det blev jättebra fakiskt! Sen skulle jag klippa gräset, men det gick inget vidare. Jag hade i och för sig klippt ena gaveln klart, när gräsklipparen bara la av. Gräset var inte för tjockt där så det var inte för det och bensin fanns det så jag vet i katten va det är för fel. Lagom till det började det regna och Henke skulle ändå ner till brandstationen och springa så jag fick sätta det åt sidan en stund.  Givetvis hamnade jag ju här.
Men när Henke kommer tillbaka får han titta på den och se om han får igång den så jag kan klippa klart och då får han laga mat. Lite ombytta roller idag.

Ikväll blir det lite poker med grannarna och några till. Hoppas jag har lite flyt nu ikväll. Jag spelade faktiskt en omgång på mitt Nordicbet-konto igår och jag kom tvåa, men det var så segdraget, vi spelade över 11 omgångar (!) alltså blindshöjningar, så det gäller att hålla sig lugn i det läget. Jag hoppas flytet sitter i även ikväll.

Jag kanske skulle dra min lilla historia om mitt hår. Jag vill ju spara ut och nu till sommarn vill jag ha tillbaka mitt blonda hår, om man nu kan kalla det blondt längre. Det är väl mer råttfärgat men när jag va "ung" (det låter som jag vore typ 50 år nu...) hade jag sådär fint blondt hår.
Till saken, jag gjorde blonda slingor för några veckor sedan och det blev jättebra, vita blev de varken röda eller gula eller gröna :p Men så fick jag ju för mig att jag skulle göra lite fler och samtigt sålde de ut blonderingar på ICA här hemma så jag passade på att köpa en förpackning och tänkte att då har jag ju en hemma till någon kan hjälpa mig. Men Henke tyckte att det kunde väl han göra, han visste ju hur gärna jag ville bli blond igen, det var ändå en sådan föpackning med en kam man skulle sätta på flaskan så man kan lixom inte misslyckas. Det gjorde vi inte heller, inte vi. Men den jävla färgen blev morot, morot och åter morot.
På morgonen efter när Elsa satt och åt frukost innan hon skulle gå till dagis och jag gick förbi henne utbrast hon:
- Men mamma! vad har du gjort med håret?!
Så snälla Henke åkte och köpte en ny så vi kunde bleka om det tänkte vi. Visst lite hjälpte det ju, men inte tillräkligt. Så jag ringde och grät lite till min mamma som kom och räddade mig, eller nästan i alla fall. Så det blev ännu en blekning (stackars mitt hår!) Så uppe på huvudet vid benan var jag kritvit, och ute på topparna var jag gul-orange. Men det var ändå ganska okej, till jag klev upp dagen efter. Då hade det gulnat ännu mer, så det vara bara att fara upp till Hultsfred och be dem hjälpa mig. Så jag köpte en pärlblond färg, inte blondering. Så nu är det inte riktigt så ljust uppe på huvudet och allt flyter ihop mer. Så nu kan jag i alla fall visa mig ute och framför allt gå och jobba!
Men nu när jag ändå har lagt ut så mycket på det här nedrans håret så skulle jag lika gärna kunna beställa hem hårförlängning, eller hur? :p Då skulle jag ju äntligen få se ut som jag vill till sommarn.

Nähä, nu börjar Maja bli rastlös här så hon håller på och knapprar på datorn så rätt vad det är stänger hon väl av, det vore grannt efter det här låånga inlägget :D

Håll tummarna för mig nu då, både att gräsklipparen går igång och att jag vinner på pokern ikväll!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha, Elsa hon är ju för rolig! Men du, jag tycker inte du ska göra hårförlängning, det är ett satans jobb med det kan jag lova dig, Sanna har ju det. Dessutom växer det ju ut till slut, kolla på mig. Det tog "bara ett år"=) Det är så fruktansvärt onödiga pengar tycker jag. Man kan inte få allt här och nu, tålamod tålamod! =D Lycka till ikväll! PUSS

2009-05-22 @ 16:21:22
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jaha, du menar så. Trodde du ville att jag skulle skriva ett inlägg och länka till dig igen, tänkte va fan, haha. Men länkarna där nere i menyn, de minns jag inte hur jag lagt in för det är inte på vanliga sättet utan i kodmallarna eller vad det är och jag har ändå tänkt ändra snart så lägger in det då;)

2009-05-22 @ 19:23:28
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Nej, det funkar inte med de länkarna när jag har dessa i kodmallarna, jag kopierade Saras kodmall och hon hade tagit bort Länkar och allt det där för att lägga in det manuellt själv, men jag ska som sagt ändå göra om snart så don´t worry;)



Jag tycker ändå inte det är värt att lägga pengar på;) Men vill du göra det så är det upp till dig, jag skulle dock inte göra det=)



Och en sak till, varför måste du skriva svar innan du skriver en kommentar? Tror du inte jag fattar att det är ditt svar? =P Har märkt att det är flera som skriver så.

2009-05-22 @ 20:27:39
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0