Maja ska få...

...massor med paket! Jag kunde inte bestämma mig, och när jag väl kom till Oskarshamn hade de lagt ner Brio-butiken. Men som tur är har de ju Lekia också så det gick ju lika bra där. Kanonbra priser också.
Jag hade ju tänka landa in här och kolla innan jag åkte så jag kunde få se alla förslag, vilka för övrigt inte var så många som jag hade hoppats. Men eftersom vi skulle byta vårt modem så hade ju Henke kopplat ur allt så jag kunde ändå inte kika in här innan jag åkte.
När jag ändå var i Telia-butiken passade jag på att lämna in min mobil också eftersom den strular och stänger av sig i något konstigt läge mellan av och på...? Så nu har jag en lånetelefon och alla mina kontakter är huller om buller. På min mobil kan man ha flera nummer på en person, så när jag la över dem i den här lånetelefonen, så blev det helt knasigt. För på den kunde man nämligen inte ha flera nummer på en person så nu har jag inte alla nummer heller. Hoppas inte jag behöver det till någon som försvann nu under den här tiden bara...

Om jag nu ska dra vad jag köpte till Maja då också kanske. Ulle hade bra förslag hon, böcker. Jag köpte nämligen tre böcker, en om färger och dofter, en om att gå till doktorn och den sista minns jag inte. sen blev det ett knopp-puzzel, ett sånt där bräde som man ska slå på med en hammare som har funnit i hur många år som helst, en hink med spade och dyl och till sist en "sån där" grej med fyra olika knappar som man ska trycka/vrida/snurra på för att en lite lucka ska öppna sig över som också har funnit i urminnes tider. Jag hoppas hon blir nöjd lilla Maja.

Nu ikväll fick mamma/mormor-jouren rycka ut. Jag var tvungen att åka och hämta mer sten till det nya landet, och Henke hade vakten åt någon. Så då kan jag ju inte åka och lämna barnen hemma med honom, och eftersom mamma var här och tog hand om barnen passade Henke på att baka bullar (!) Vi var klara ungefär samtidigt så när mamma åkte hem tyckte Henke, eftersom vi han redan hade framme allt, att vi kunde baka de två sorters kakorna som jag hade tänkt också. Så nu har vi gjort det med. Imorgon ska jag lägga färdigt, hoppas jag i alla fall, stenarna och baka tårta samt städa, medan Henke ska klippa gräset och sen iväg till jobbet.
Sen kommer min älskade Mickan och ska vara hos oss hela helgen! :D Efterlängtat! Så jag hade tänkt att hon kunde ta hand om barnen imorgon kväll efter tacosen, otippat en fredag va? :p Så kan jag baka tårtorna, bra planering va?! =)

Idag har Elsa förrestan varit på sitt första kalas också. Spännande! Fyra tjejer med starka viljor, det kommer bli tufft för fröknarna när de börjar skolan kom vi mammor fram till. Alma, som födelsedagsbarnet heter, fick en barbiedocka av Elsa och tuchpennor med målarblock samt stora blåsbubblor och ett smycketset med en ring för varje dag av de andra tjejorna. Alla barnen fick varsin liten "gudispåse" med lite gott och blåsbubblor i. Bra avslutning på kalaset att gå ut och blåsa lite. =)

Jag kan uppdatera med lite kort senare, jag har massor med kort nu igen så det är på tiden att slänga över dem på datorn. Det får bli senare, när jag har tid och orkar. Är helt slut nu.

GoNatti!!

Kommentarer
Postat av: ulle

Oj, jag blir trött bara av att läsa om hur mycket ni har hunnit med.Det blev ju superfint i landet. Kramizz

2009-05-30 @ 19:36:33
URL: http://biktmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0