Maja

Jahopp, imorgon jobbarjag mellan kl. 8 och kl. 18. Henke är ju på brandmansutbildning den här veckan, så jag ska lämna Elsa på dagis vid 7.15 (händer hårt sällan..) och mamma ska ha Maja. Därför tyckte vi att det va smidigare om Maja sov över hos mamma istället för att jag upp henne så tidigt.
Värre blir det på onsdag då jag också börjar vid 8 och ska lämna Maja hos Ann innan jag lämnar Elsa på dagis vid 7.15. Usch, stackars barn, jag får ångest!
Annars är vi ju rätt så bortskämda eftersom Henke inte börjar så tidigt, så barnen behöver ju aldrig gå så tidigt till dagis. Men så kan det bli ibland. Nu ska jag inte älta det mer. Jag ska gå och hämta posten och lägga mig på sängen och läsa den medan Maja sover en stund.

Föresten, jag hade utvecklingssamtal på dagis imorse. Elsa är så hjälpsam på dagis och det funkar mycket bättre med lekarna och kompisarna nu. SÅÅ skönt att höra! Men som ni vet (i alla fall ni som känner oss) så är hon ju lite sprallig av sig och har inte tid att sitta still och t.ex rita eller pussla. Men det gör hon ju desto mer här hemma, så det jämnar väl ut sig.

Kommentarer
Postat av: Karol

Tuff vecka för dig antar jag (har ju bara en att tänka på), tur med nära och kära i omgivningen som ställer upp. Kul att Maja går :)

Fabian står bara och vill absolut inte flytta fötterna...Ha de så gott!

2009-05-05 @ 22:06:12
Postat av: Mickan

Vad kul att det går bra för lillstrumpan=)



Mamma berättade att Elsa sa att hon ju inte kunde vara själv när ni sa att Maja skulle sova hos mormor och du skulle jobba, haha gullungen=)

2009-05-05 @ 23:12:53
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Anette

Karol: Nja, det har gott himla bra faktiskt. Skönt! men som sagt, tur med alla nära och kära som ställer upp.

Maja ville inte heller flytta på fötterna först men nu när hon har kommit på att hon faktiskt kan så går det fort till hon springer här snart. :p

ha det gott du också!

2009-05-06 @ 20:00:51
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0