Sjukstuga...

Imorse kom Elsa och väckte mig vid halv sju-tiden. Hon ville ha dricka, gon svepte nästan min flaska med vatten som jag har vid sängen. (Jag har en flaska, annars välter katten ut glaset...) Jag kände på henne och hon va ju givetvis varm i pannan. Jag frågade henne om hon hade ont någonstans,  jag tänkte på halsen eller öronen typ. Men jag fick till svar att hon hade ont i benet. Så jag la inte så mycket energi på det. Så nu är det hennes tur att bli sjuk. Men det är väl inte så konstigt med tanke på att Maja har varit sjuk i en vecka.
Till saken hör även att när jag la upp henne på skötbordet och skulle ge henne en panodil så hade hon en fästing på magen, typ där äggstocken sitter, på samma sida som benet som hon sa att hon hade ont i. Kanske ett sammanträffande bara, vem vet..?
Men så fort fästingen var borta sa hon:
- Mamma, jag har inte feber länger (hon säger så) känn, jag är kall i pannan nu.
Så vi får väl se, nu sover hon och hon har sovit i 2,5 timme. (!)
Lite tråkigt för ikväll har dagis sommarfest, med uppvisning och fika/korvgrillning. Men fröknarna tyckte inte det gjorde något om vi kom, om bara Elsa orkade, eftersom vi är ute.

Igår fick jag ett ryck när vi hade varit på bvc i Virserum. Fick se att cirkusen hade kommit till "stan". Jag ringde land och rike runt kändes det som, men ingen ville eller kunde följa med mig och Elsa. Så vi raggade med oss mormor Ingela istället. Det var nog uppskattat tror jag. Lite sent var det dock, började vid sju och höll på till ungefär kvart över nio. Elsa ville absolut inte somna på vägen hem, men John Blund kom och strödde sin fina sand i hennes vackra blå ögon i alla fall.
Hon är ganska våghalsas vår lilla prinsessa, både häst och kamel skulle hon rida på i pausen. Men ni ska veta vad svårt det är att fota inne i ett tält, och eftersom jag tillslut hade hittat en bra inställning inne i tältet blev ju inte bilderna ute när hon red på kamelen alls bra. Jag hann inte ställa om den, det va lite snabba ryck. Jag har inte lärt mig kameran så bra än.

Nu ska jag ut och hämta posten sen ska jag se om jag får liv i lilla Elsa, och se om hon vill pilla i si något att äta. Lite glass säger hon nog inte nej till om inte annat.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Men usch, hade hon en fästing? Hoppas inte hon åker på borelia eller något nu då, vet att Martina hade det, hua! Hoppas hon piggar på sig så ni kan gå på sommarfesten ikväll=) PUSS

2009-05-14 @ 14:35:08
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: ulle

Vilken tur att vi inte följde med igår då eftersom jag sov som en gris vid 21.00 :). Var helt slut helt enkelt. Missar tyvärr hembygsparken eftersom jag är dubbelbokad, ska ha klassförälderträff här hemma vid sex, men per ska gå. Hoppas ni får en trevlig kväll. Kramizz

2009-05-14 @ 16:57:58
URL: http://biktmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0