Shoppat lite idag

Idag tog jag med mig mor min och Maja och åkte till Oskarshamn. Jag bytte mitt berlock till ett lite kraftigare, så nu har jag mitt guldhalsband äntligen! =) Jag passade på att handla lite till barnen oxå. Elsa fick den här kjolen bl.a. och Maja fick ett lucialinne eftersom de små ska fira lucia men inte de stora på dagis...



Är så grymt irriterad över det här med dagis alltså. Elsa verkar inte riktigt hundra där längre heller. Hon vill inte gå in och gömmer sig bakom oss när vi ska lämna. Men det kanske bara är något tillfälligt..?!
Men till det här med lucia då, Elsa är ju 4 år och har gått på dagis sen hon var ett. Men jag har fortfarande inte fått se henne lussa för oss, det brukar ju dagisbarnen göra. Men inte på det här dagiset, för här är det bara 5-åringarna som lussar för de andra barnen. Fram tills nu då, när de har bestämt på lilla avdelningen med 1 och 2-åringarna ska lussa för föräldrarna. Hur glad tror ni jag blev?? Hoppas bara att de tar sig i kragen på Elsas avdelning och inser hur illa det ser ut!
Innan har deras motivering varit att de tyckte det var pinsamt och onödigt när barnen inte ens kan sjunga utan bara fröknarna hörs. Är det så kan väl alla hjälpas åt, även föräldrarna? Men annars, om man blandar alla avdelningarna från 1-5 år, kan ju alla barn som kan sjunga så är det väl inte så jäkla farligt?!!!

Pust och stånk!!!

De här två och lite annat smått och gott klickade jag förresten hem från hm.com igår. =)


Den vänstra till Elsa och den högra till Maja

Kommentarer
Postat av: Mli

Jag ska ta den striden.. Det är ju bara någon som bestämt som inte ser det från barnens sida. Vilket barn vill inte att mamma och pappa kommer och tittar på när dom sjunger. Man blir ju så stolt och barnen också. Lucia-tåg tillhör ju julen. Förstår inte riktigt deras resonemang men man kan ju alltid fråga.. Annars kan vi sätta samman våran underbara barnaskara och lussa bäst själva :D

2009-11-20 @ 06:19:19
Postat av: Anette

Mli: Klart vi kan! Vi brukar lussa med Arvid hemma hos Ann och Kjell, men varför inte dra igång ett tåg med alla kidsen på bläckfiskens avdelning...? Alla som är intresserade alltså, vi kan väl hyra skeppet eller nåt... =) Bara för att visa dem att det vist går!! =))))

2009-11-20 @ 14:01:17
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan ni inte föreslå att de delar ut ett litet papper med sångerna de sjunger så att alla kan sjunga med? Om det är så att fröknarna upplever att det bara är dem som sjunger... och sen får alla föräldrar helt enkelt ställa upp och skråla :)

2009-11-24 @ 22:47:18
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0