Otur = stress

Jag stressade massor ikväll bara för att jag egentligen skulle hinna smita iväg lite tidigare än 18, eftersom jag vill träffa mina barn. Vilket det inte har blivit särskilt mycket av den här helgen, än så länge å inte lär det bli mer för den delen.

Tillbaka till ämnet; vid 20 i sex skulle jag bara tömma de stora soptunnorna och skura av golvet i charken efter grillningen. Men det börjar redan där, en mjölk har läkt ut och det flyter över hela golvet och ute på hela lastbryggan. Men det löste sig ganska snabbt, så kom Lena och sa att det var en återkallelse på en vara, vilket medförde ännu mer jobb. Sen var jag tvungen att lägga ut mer kött och dyligt i charken, så tillslut kunde jag låsa grinden och gå och betala mina grejer. Säger att allt nog är grönt nu och går ut. Just det! Vänder in igen, det va ju kallt ute och då kan inte potatisbingen stå ute på kalllagret... Ut och dra in 300kg potatis, genomsvett redan innan.. Så hade jag ju plockat till mig blommor oxå som jag fick betala innan jag gick.

Så! Äntligen ute, tar upp mobilen å ska ringa Henke så han kunde ringa till kinan och beställa mat som jag skulle hämta upp på vägen. Vad händer då?!! Jo , jag tappar mobilen i backen och den åker i flera bitar (som tur va, var det "bara" batteriet och luckan...)

Märkligt att jag inte körde i diket på vägen hem.... Men allt har väl sin förklaring, jag skulle ju bara ha 39% lycka idag enligt faceook så där fick jag för det =)

Nu ska jag ta med mig Elsa och gå upp och slänga mig på soffan, är märkta trött alltså, å så blir det 8-20,15 imorrn... HUA!!!

Trevlig helg gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0