Sjukan

Då va den här dagen snart avklarad. Hem kom jag tillslut med en nedrans huvudvärk och tilltagande värk i tandköttet. Jag fick även med mig en vit långärmad ribbstickad t-shirt, en svart långarmad t-shirt (behöver lite baskläder..) och en grå stickad väst/kofta. Så nu har jag fyllt på höstgarderobe lite i alla fall.

Allt har gått bra idag, Elsa hör som hon ska men hon har lite vaxproppar som vi måste lösa upp så får vi åka tillbaka igen om ett par veckor, tillbaka till talpedagogen ska hon oxå, men inte förrän i februari.
Vi hann precis i tid till Elsas uppvisning med mini-miniorerna oxå, det va jättekul att se dem! Mamma och Maja följde oxå med oss, och så mötte farmor, Lina och Arvid upp oxå. Arvid är ju lite nyfiken på vad det är för något, så ska han börja oxå efter jul.
 

 Maja är nyfiken på vad barnen, som spelar djur i Noas ark, gör där inne.



Efter teatern fick barnen spela, sjunga och dansa.

Men när det började runda av kände jag en olidligt ond smärta runt ena visdomstanden, den kom från ingenstans. Smärtan alltså. Det är jättesvullet och det ser ut som en spricka, och jag har petat allt vad jag är värd men det ligger inget under (jag har en viss tendes å få allt möjligt att fastna där annars..) så jag är lite orolig att det har blivit en varansamling... Och jag som ska jobba hela dan imorrn, men det är väl inte annat än att jag får åka ifrån om jag inte står ut, vem vet jag kanske får dra till Västervik inatt igen. Men Henke kommer förhoppningsvid hem med ibumetin så jag ska klara natten i alla fall. Jag tror fan jag ska dra ut visdomständerna, de är bara till besvär för min del... =(


Kommentarer
Postat av: Karol

Förstår inte vad man ska ha de där tänderna till, alla verkar få problem. Själv har jag inte fått några. Någon sa till mig att jag fick visdom i stället för visdomstand :)

Hoppas det bli bättre!

2009-10-07 @ 22:09:32
Postat av: Ulle

Men fy då, hoppas det går över. Jättefin din sida blivit!!!! Kram

2009-10-07 @ 22:18:02
Postat av: Mamma

Bra bilder det blev på Maja och Elsa. Det var roligt och få va med och se dom igår. Kram mamma

2009-10-08 @ 08:36:57
Postat av: Anette

Karol: Näe, det fattar inte jag heller, de behövdes väl bara på stenåldern har jag för mig ;p haha, ja så kanske det är, det där med visdom, hehe =))



Ulle: Tack! =)



Mamma: Ja de blev några som blev bra i alla fall, men jag måste nog ändå lusläsa instruktionsboken.. det kan ju inte bli sämre i alla fall =)

Ja visst var det roligt att du följde med, får vi göra fler gånger! Blir ju säkert jul- och sommarfester =) KRAM!

2009-10-08 @ 12:40:17
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0