Lipkärring :p

I söndags var Henke, jag och barnen i kyrkan och pratade ihop oss med prästen och övade lite. Men ni ska inte tro att det gick vägen, lipar jag så mycket på självaste dagen kommer allt bli förstört. -Men älskling, nu är det ju inte ens på rikitigt, sa Henke.
Barnen for runt som yra höns, sprang å smällde i dörrarna in till bänkraderna. Men får hoppas att de inte är lika livfulla när det sitter fullt me folk i raderna. Att de inte vill stå still där framme det fattar ju jag oxå, och det bryr jag mig inte om. Det är ju barn vi pratar om. Men de kan ju sitta på altarringen, annars får de gå ner och sätta sig hos mor- och farföräldrarna. Det funkar ju det oxå. Bara jag slipper oroa mig för att de ska springa iväg någonstans så blir det nog kanon!

Kantorn har det varit lite sissådär med, det blev inte klubbat förrän igår (!). Så nu är det inte säkert att vi får den utgångsmusiken vi vill ha, eftersom det inte är en traditionell tar det ju lite längre tid att öva in än någon som man kanske har spelat flera gånger. Vi får hoppas på det bästa, jag har mailat henne noterna idag i alla fall.

Lämnade in brudklänningen på tvätteriet i Hultsfred igår oxå. Den ska ångstrykas. Tjejen lovade mig på telefon att den skulle bli klar till nästa vecka. Men när jag lämnade in den var bara karlen där och han himlade med ögonen och suckade: Jaha, har hon lovat det så... Snacka om att känna sig otrygg, tänk om jag inte får min klänning i tid?!!!

Det kan ju lätt bli en BrideZilla om et fortsätter i den här takten, men jag ska försöka hålla mig lugn. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0