Härliga vintertid!!

Jag tycker inte alls om snön just när jag måste skotta bort den eller när jag ska köra bil. Men annars tycker jag det är alldeles underbart! Jag kan inte minnas när vi hade så här mycket snö som har fått ligga kvar så här länge senast. Är det någon som vet?

Tidigare år när snön bara har smält till blask och vi inte ens har kunnat göra snölyktor och snögubbar (det har vi ju inte gjort nu heller, men det är ju bara p.g.a. kylan) har jag grämt mig så evigt. Jag har beklagat mig till Henke och undrat om mina barn aldrig ska få uppleva snön, och funderat på om man ska bli tvungen att resa till Antarktist varje år bara för att få lite snö och kallt. Men ack så fel jag kunde ha! =) Hoppas nu bara att det blir såhär varje år!!

Nu ska jag upp och slänga av mig jobbarkläderna, betala räkningarna får jag inte glömma och sen slänga mig i soffan. Jag har den ju alldeles för mig själv, men endå har jag inte tittat på den en enda gång den här veckan.. :O Förr tittade jag alltid på tv, följde 2-3 serier varje kväll, Henke höll på att gå upp i atomer. Men jag har väl gått och blivit vuxen.. Fast det är klart, mamma är inte du vuxen då? ;)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Therese

hm jag undrar om det inte var så här 2006 oxå?

minns att de va enormt mkt snö men inte hur länge den låg kvar =P hehe.. minnet e hm bra men kort =D hehe..

2010-01-28 @ 22:24:13
URL: http://imissmymom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Man är vuxen även om man tittar på TV. Skillnaden mellan dig och mig är att du är mitt uppe i att vara småbarnsmamma och jag är mormor och har mer tid än du för TV-tittande. kram på dig

2010-01-29 @ 10:01:51
Postat av: Anette

Haha, mamma: Jag skämtade ju bara! Klart jag vet det! Det var ju lixom det jag menade, att jag har absolut noll tid. Lite tid har jag ju iofs, men den brukar alltid läggas här :S Kramisar!!

2010-01-29 @ 11:16:40
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0