Lussefirande nr 2

Idag var det ju som sagt Maja och hennes dagiskompisars tur att lussa för föräldrarna. Så otroligt duktiga de är, och hur stolt blev inte jag när jag hörde Maja hela tiden? Hon sjöng med i varenda sång :) Lilla hjärtat!
Det är stongt gjort av dem att stå där framför en massa okända ansikten, de är ju inte så stora, (2-3 år).

Maja fick välja o hon ville vara lucia eller tärna, hon valde tärna och hon skulle ha samma diadem som Elsa hade. Det var bara det att när de kom utgåndes hängde det nere i pannan på henne och så var det länge, till de sjöng "Dansa lille tomtefar, hopp, hopp. hopp" (vid hopp, hopp, hopp hoppar man då som ni kanske förstår) Då åkte det ner för näsan, och precis då fick en av fröknarna syn på det och drog upp det åt henne. Inte som vi hade fixat det innan, men vad gör väl det?! Nu såg hon ju i alla fall ;)


Här är en bild med diademet mitt i nyllet, blommorna passar ju inte precis till årstiden, men det var det smidigaste sättet (som jag kom på just nu ;) ) att ta bort resterande barn och fröknar på bilden.



Här tröttnade jag även på det manuella fotandet ;) Min fina fina lilla ängel <3


Kommentarer
Postat av: Moster

Men lilla Majlis, hur söt får man vara? Att hon inte lyfte upp det själv lilla hjärtat! Kan tänka mig att hon klämde i:) Skulle så gärna varit på både hennes och Elsas firande ju. De får sjunga för mig vid jul:) ❤

2011-12-14 @ 20:13:49
Postat av: Mamma

Lilla Maja! Så söt och duktig. Sjöng hela tiden. Mormor kan inte va annat än stolt över båda sina barnbarn. Dom är så duktiga.Puss och kram.

2011-12-14 @ 21:07:46
Postat av: Karol

Finfina Maja. Vilka små stjärnor vi har, och duktiga!

2011-12-14 @ 21:25:50
Postat av: Anette

Karol: Ja de var otroligt duktiga! Man blir så glad <3

2011-12-15 @ 13:49:47
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0