Vad är oddsen på det?!

Hela familjen packade in sig i skruttbilen för att åka efter vår gran, som vi var och såg ut oss för ett tag sedan.
"Bara ingen kommer alltså", sa Henke hela tiden.
När vi började närma oss skylten som vi hade som riktmärke såg jag nåt rött, tänkte att det är nog fan i mej en jägare där. Men samtidigt tyckte jag det vore märkligt så jag trodde inte mig själv.
Det är bara det att det står en förbannade jävla jägare två meter från vår gran så vi får bara köra förbi!
Helt ensam var han och inte någon mer synts till någonstans, vad är oddsen på det?!

Till slut åkte vi hem och vår kära husliga kock gjorde plankstek till oss medan jag och barnen städade på deras rum...
Sen slängde vi oss på soffan alla fyra och Henke och jag slocknade på fem röda sekunder, det blev lite hårt igår... Hrmmf! Men väldigt roligt, fast jag ska nog inte dricka jäger nt mer, inget för mig... Hua!

Men en powernap gör susen, nu ska Elsa och jag till mamma och vidare till Virserums kyrka för att sjunga in julen. Min lilla mormor ska vara med i kören också, så vi får även lyssna på henne :D
Mysigt att bara Elsa och jag ska göra något tillsammans, det är inte så ofta. Verkar som hon ser fram mot det också.

Sen ska vi börja slå in alla klappar som ligger och väntar nere i källaren, inte en enda har vi slagit in än.. Bäst att bunkra upp med glögg och lussekatter, stanna och köpa lite mer tejp kanske? Men nu måste jag kila, så jag hinner.

Ha en trevlig fjärde adventskväll mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas vi syns i kyrkan!

2011-12-18 @ 17:20:10
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: MammaMia

hmm....felet va nog att vi inte drack vatten efter midnatt....

Men roligt va det!

Ha så mysigt!

Kram

2011-12-18 @ 17:28:55
Postat av: Anette

Therese synd att jag inte såg ditt inlägg innan jag åkte, då kunde jag hållt ögonen mer öppna ;)

Mia visst va det skoj, riktigt ös. Men jag skäms lite... Kan ju aldrig hålla truten så får de där starka dryckerna serveras ;) jag får väl ge det ett nytt försök nån gång då där det avslutas med vatten ;)

Kramar till er!

2011-12-18 @ 23:44:20
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0