Nyheter här

Idag har jag införskaffat en ny blomma, då rosen tydligen tycker det är för mörkt för att ens kunna leva. Fick höra det här, och fick det även bekräftat hos den lokala blomsteraffären idag. Synd. Men men, nu står det en vanlig grön succulent på bordet. Den ska väl ändå klara sig?
Det roliga är att den är silversprayad (kan det passa bättre?), och så köpte jag lite mossa att ha runt. Inte vanlig vit, inte vanlig grön. Vad hette den nu igen? Amerikansk?



Antog ett förslag och köpte julblommor för att få lite mer julkänsla här hemma. Har tre lika dana fönster, som jag hade sex lika dana blommor och krukor i, så nu har jag portionerat ut dem på andra ställen i huset, vi får väl se om de överlever på sina nya platser. Eftersom jag har långgardiner nu istället har jag bara en blomma i varje fönster, kändes lite smartare.. Dock är jag på jakt efter vita stjärnor hit, till dessa tre fönster. Men hoppas jag hittar det på lördag i Jönköping.



Mina fina fick agera försökskaniner igen, bra nu såhär när det vankas julkortstagning. Men jag är ändå inte nöjd. Måste öva öva öva! Alltså jag är nöjd över ungarna, bara inte bilden ;)


Kommentarer
Postat av: Mickan

Åh snuttisnuttisnutti!!! Godingar!!! Fint det blev på bordet tycker jag!

2011-11-24 @ 19:41:14
Postat av: Mamma

Vad fint du gör! Fina fina älskade Elsa och Maja så söta! Längtar till lördag. Kram mamma

2011-11-24 @ 19:46:14
Postat av: Therese

Så fint du gör det Anette!

Kram

2011-11-24 @ 20:13:40
URL: http://inspireras_pyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0