Städdag

Idag måste jag ta tag i huset. Innan i veckan har jag slappat när jag varit ledig, men nu går det verkligen inte. Om det rasslar när man dammsuger, i ungefär hela huset så vet man att det inte var i onödan ;)
Tvättar lite oxå, å diskar å bäddar å kanske ska passa på att skura av golven oxå när jag ändå är i farten :)
Hade därför först tänkt å skriva att det inte blir några bilder idag, hur kul är det å se mig in städaction?!

Men så fick jag precis syn på min ena unge, som roar sig med pussel. Så go hon är lilla trollungen. <3
Förut sa jag till henne: Vilka snygga jeans du har, sånna skulle jag oxå vilja ha! ( ofta tycker jag att barnkläderna är mkt snyggare än vuxenkläderna... ) Då sa hon: Men mamma, då får du önska dig det av tomten. :) Snacka om att inpräntningen av att ha och ha har satt sig. Man får helt enkelt inte allt man vill ha.

Den andra, hon kom inte ens hem till sin lilla mamma efter skolan idag. Hon följde minsann med Emmy hem :) de där två alltså! De kommer hänga ihop länge <3


Kommentarer
Postat av: Mickan

Lilla älsklingen! Du får köpa dig ett par snygga jeans för pengarna/presentkorten du fick:) Annars får du hoppas tomten är snäll i år;) Puss!

2011-11-11 @ 15:36:47
Postat av: Mamma

Härliga söta goa Maja! Va kul att Emmy och Elsa kommer så bra överens. Puss å kram

2011-11-11 @ 16:00:17
Postat av: Mamma Mia

Haha...bara att skriva önskelista nu Anette!!

Emmy och Elsa är för goa, idag kom vi samtidigt till skolan. Dom kramar om varandra och säger samtidigt: Du är min bästa vän!! ♥

2011-11-11 @ 16:16:14
Postat av: Anette

Jag fick ju faktiskt ett par snygga nya jeans när jag fyllde år, men iofs jeans kan man aldrig få för många av :)



Jadu, Mia de är för härliga! De kommer nog som sagt att hålla ihop länge, det nästan märks på nåt vis att de är sammansvetsade <3

2011-11-11 @ 16:42:34
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0