Anettes smörgåstårta

Jag lovade för ett tag sedan att lägga ut receptet på smörgåstårtan jag gjorde till Henkes födelsedagskalas. Helt ärligt har det försvunnit ur min hjärna, men jag blev påmind av en vänlig själ :) Så här kommer det:

image description

3 dl vispgrädde
Majonäs efter smak
1 pkt frusen dill
I pkt hönökaka ( med 6 halvmånar i )

Vispa grädden och blanda ihop med resten, dela upp detta i tre bunkar.

1:a lagret
Hacka ägg, räkor och purjolök. Blanda med gräddblandningen.

2:a lagret
Finhackad skinka och finhackad gurka blandas med gräddblandningen

Överst:
Gräddblandningen breds över tårtan. Ganera sedan med sallad, ägg, finhackad gruka, räkor, citroner och tomater.

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack för receptet,ska nog prova det i helgen:)

2012-02-28 @ 12:55:01
Postat av: Mamma

Haha det gick fort! Men brått hade du va? Lite felstavningar men jag förstår ju vad du menar.

Puss och kram

2012-02-28 @ 12:58:51
Postat av: Anette

Oj oj! Ja så kan det gå om det går undan :P hoppas ni gillar den :)

2012-02-28 @ 14:58:26
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0