Elsa funderar

I början av melodifestivalen ikväll visade de ett inslag från Radiohjälpen. De visade många fattiga barn från Afika. Elsa undrade då:
"Har dom inte mycket pengar?"
"Nej det har de inte." svarade jag bara.
"Men har vi skänkt pengar till dom då?! Det måste vi ju göra!"

Så nu har tjejerna ringt på varsitt bidrag, och är överlyckliga för att de har skänkt varsin guldpeng till de fattiga barnen som har det svårt.
Vi pratade även om fadderbarn. Det skulle vara roligt att ha ett fadderbarn, känna att man kan hjälpa någon i alla fall. Även om man inte har överdrivet mycket pengar så är det ju inte mycket man "förlorar" på att ha ett fadderbarn.
Det jag tänker på är hur man kan vara säker på att det kommer fram rätt. Vilka bolag som är seriösa.
Har ni några erfarenheter? Någon rekommendation kanske? Barnen, ja eller Elsa i alla fall, pratar ofta om barn som har det svårt och jag tror att hon skulle tycka det var jätteroligt att göra något sånt här!

Nu blir det Arne Dahl, får väl se om jag orkar hela eller om vi får dela upp den. Tre timmar lång är den ju, å jag är redan nu skit slut rent ut sagt...! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla Elsa! Hon är för go. Prata med Cia, hona har haft ett fadderbarn. Tror hon hade ´kontakt på något vis också.

Vilken liten tuffing Maja är! Puss och kram

2012-02-25 @ 21:23:29
Postat av: emma holmquist

Jag har fadderbarn via barnfonden o d fungerar toppen. Betalar 200 i månaden o sen 1000 extra fördelat på tre betalningar...de 1000 kr är frivilliga. Sen får jag brevväxla o skicka presenter om jag vill o så får jag kort några ggr om året. Jag får alltid bild på det famijen köpt för de extra pengarna jag skickar.

personligen tycker jag att alla ska ha fadderbarn, 200 märks ju knappt...

2012-02-25 @ 21:57:14
Postat av: Mickan

Elsasötan, hon är så omtänksam! Jag vill också ha ett fadderbarn och tänker nu göra slag i saken och fixa det! Har tänkt det så länge. Nu är det dags!

2012-02-26 @ 00:24:53
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag har oXå funderat på det ett tag, men kommer inte till skott... Kanske beror det på att jag vill hitta nåt som är seriöst. :) måste verkligen ta tag i det nu!

2012-02-26 @ 15:23:50
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0