Misslyckat - igen!

Försökte mig på macarones igen. Förra gången blev det bara ett enda klet. Nu hittad jag inte min rätta tyll till spritsen så jag fick använda en av de andra. Därmed flöt allt ut och alla blev i olika storlekar. Kan bero på att jag inte fick till konsistensen också, kanske för att jag hällde i karamellfärg det sista. Who know´s? De är alltså rosa, men kameran gör dem bruna.

Dessutom skulle de vara inne i ugnen till kakorna släppte lätt från bakplåtspappret, 15-18 minuter. Men jag fick ha mina inne längre, för de släppte inte. Pga det verkar de lite hårda också.

Jag valde även att göra chokladtryffel mellan, vilket tydligen inte heller var så smart. Eftersom det inte är så fast konsistens. Hjärnsläpp kanske?!

Jag har i alla fall fyllt alla och ställt dem i frysen så hoppas jag att de gottar till sig, vi får se. Här är resultatet...

 

 

Så här ska de se ut, proffsgjorda:

 

De sista två bilderna är från Google.

 

Är det någon här i närheten som har gjort detta ett par gånger och känner att ni har lust att undervisa mig, hojta gärna till :)

Eller om det är någon långt borta som känner att de har några tips att ge mig, hojta gärna till ni också :)

 


Kommentarer
Postat av: Leena

Jag har oxå gjort macarones en gång. Aldrig mer....

2012-01-19 @ 19:23:31
URL: http://luunaslife.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag vet bara att man inte ska öppna ugnsluckan under tiden de gräddas. Då faller de ihop! Har också gjort ett försök. Gick inte bra.

2012-01-19 @ 20:29:43
Postat av: Anette

Det hörde jag nåt om oxå, så det gjorde jag faktiskt inte. Men de blev snarare skålformade åt andra hållet.

Men smaken verkar det inte vara nåt fel på ;) och eftersom de ser så förfärligt illa ut får jag alla för mig själv :P

2012-01-19 @ 20:36:19
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

Man kan inte lyckas med allt! Dom är säkert jättegoda. Puss och kram

2012-01-19 @ 21:20:56
Postat av: Mika

Har aldrig provat... Inte ens provsmakat!

2012-01-22 @ 21:49:25
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0