Hotellvistelse

Jag genomförde precis en bokning av två nätter på Radisson SAS Royal Viking Hotel i Stockholm. Henke och jag tänkte ha något att se fram mot i sommar när jag jobbar. Först hade vi tänkt att åka någonstans hela familjen, men vi behöver verkligen en break från det vardagliga livet känner vi. Det är man väl värd efter hårt arbete? =)

Barnen och Henke ska åka över till Öland några dagar så barnen får ju sitt äventyr där. Plus att vi tänkte åka till Gränna och titta på när de gör polkagrisar och åka över till Visingsö och åka Remmalag. Jag var där när jag var liten och det är ett av de bästa "semester"-minnen jag har. Syrran tog med mig på en överraskningsresa för ett par år sen dit också. Då lovade jag mig själv att jag skulle ta med mig Elsa (Maja fanns inte då) dit. Vi har pratat om det lite här hemma och hon verkar väldigt intresserad, godis är ju väldigt poppis lixom. =)

Nu ska jag dra mig upp till soffan och kika på en film, med mein liebling. Det blev ju lite sent igår på självaste midsommarafton, regnigaste dagen på året skulle jag tro :p så idag är man ju ganska seg. Man är ju ingen ungdom längre ;p

På tal om igår förresten, jag hade ju lovat Elsa att vi skulle gå till hembyggdsparken och dansa kring stången, de andra tjejerna va ganska skeptiska till det pga regnet. Men jag sa att jag hade ju lovat Elsa så jag skulle minsann gå. Men det fick jag bittert ångra, när allt var slut kom världen skyfall! Trots att jag hade mina fina gummitstövlar och regnjacka (trodde i alla fall att det var en regnjacka..) på mig så blev jag genomsur, ett par tunna leggings är väl inte det bästa man kan ha på sig i regnväder kanske. Jag sprang hela vägen hem(läs nästan hela vägen) med gummistövlar och barnvagn, det måste varit en vacker syn, tror ni inte det?

Natti natti på er nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0