Lite blandat

Sju kommentarer på förra inlägget, inte dåligt det! Kepp it up folks!

Idag har jag jobbat, hur länge som helst känns det som. Började vid 7 och slutade vid 18. Men Elsa kom in till oss inatt innan vi ens hade hunnit somna, och efter det var det omöjligt. Hon snurrade och snurrade och slängde med sin nalle. Hon hade ju sovit i fyra timmar på dagen så hon var inte ett dugg trött. Lite jobbigt eftersom vi skulle upp så tidigt. Maja fick sova hos farmor och farfar så hon slapp att gå upp sådär förskräckligt tidigt om vi.

Åter till jobbet, jag har grillat tre omgångar och plockat upp alla färskvaror som måste in i kylen så snabbt som möjligt. Sen har jag styrt med datorn och lagt in lite nya varor osv. Kändes lite gutt att kunna mer än den ordinarie personalen som har jobbat där i åratal. (Snart pensionär och kan inget inom data...)
Men en sak funderar jag på, jag vet inte hur det hade gått om jag hade varit själv på golvet med all grillning och brödbak. Det är nämligen en tjej som arbetsprövar och utan henne hade aldrig den här dagen gått att slutföra... Tack Maria! Jag begriper inte hur de hinner allt när en sitter i kassan och den andra är själv på golvet. Men det får jag väl känna på i sommar kan jag tänka.

Henke är nu klar med sin utbildning för den här gången och det är SÅ skönt att ha honom på hemmaplan igen, fast det får vi väl se hur mycket jag får se honom nu när han ska ha jouren var tredje vecka. Han börjar redan på måndag och han ser fram emot det enormt mycket. Jag, jag tycker mest det ska bli intressant att se kontoutdragen ;)
Men ni ska veta att jag är mäkta stolt över honom, jag har inte skrivit så mycket om det här, men det beror nog på att jag inte har hört något annat de här två veckorna än brand, brand, brand, typ. Så jag har väl velat skriva om allt annat istället. Men som sagt, jag är väldigt stolt över honom!! Det är nog inget lätt jobb det där, jag vågar ju inte ens andas i en mask så där sket det sig för mig :p

Nähä, vi har slängt på en flintastek, som jag för övrigt inte vet när jag åt senast, ppå grillen så vi ska äta lite gott nu snart. Sen blir det väl att slappa till en movie i soffan. Henke föreslog vin, men jag sa det att då får du inget roligt sällskap, en sovande Anette. Efter den här dagen kan det inte bli annat.

Auf Wiedersehen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe det ar sånt man ska skriva, att man vill skjuta katten och salja barnen för då får man kommentarer ;)

2009-05-16 @ 18:37:53
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0