Linas 30-årstårta

Jag hade stora planer för Lina, hon gillade dem först. Hade tänkt göra en sjuksköterska-tröja... Men sen såg hon tårtan jag gjorde till syrran, å då ville hon ha en sån hon oxå. Fast med vårinspirerade blommor.
Lite tråkigt att ingen av dem ville ha marsipan, för personligen tycker jag det är snyggare. Men kunden har alltid rätt!

Jag gjorde en vanlig sockerkaksbotten i en liten långpanna, det är hallonmousse på båda lagerna och så är den täckt med vit chokladmousse.
Dekorationerna gjorde jag i riktig flowerpaste den här gången, och snacka om skillnad mot vanlig sugerpaste.
Jag hade tänkt spritsa hennes namn som jag gjorde på syrrans, men tror det hade blivit för mycket då. Därför testade jag bokstavs-utstickarna, men jag kom inte riktigt överens med dem, får öva mer på det...
Det smidigaste är att jag har förberett en hel del innan i veckan så det tig inte så långtid nu, så nu kan jag tillbringa resten av dagen med familjen. Ja innan kalaset då :) Studsmattan bör vara uppe nu!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va fin den blev! Du är suverän på tårtor. Puss och kram

2012-04-28 @ 18:16:23
Postat av: Mickan

Fin och säkerligen god! Puss

2012-04-28 @ 19:27:27
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Mickan

Det är hur enkelt som helst att säga upp via hemsida!:) Fick du inte mitt mess med bilderna igår? Puss

2012-04-29 @ 16:22:49
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0