Fy fan va jag är bra!

Förra helgen var vi hos systerryster och Pontus, där samtalsämnet slank in på mig och mina vanor hit och dit. Efter mycket pepptalk från syrran, som faktiskt (faktiskt å faktiskt, det låter ju som att det ä jättekonstigt...)är utbildad inom kost och hälsa, och från Pontus oxå för den delen så bestämde jag mig för att bannemej lyckas!

Jag vill gå ner några kilon, men tappar orken så fort jag möts av nåt jobbigt. Men den här gången har jag fixat och donat med mat, tänkt ut så att jag verkligen har en matlåda varje dag. Det går inte hålla på med skräpmat eller bara frallor till lunch. Man måste ha riktigt mat.
Konstigt nog, eller det är väl egentligen inte så konstigt, så känner jag mig inte sugen på varken det ena eller andra snackset! Lösgodishyllan på jobbet kan jag gå förbi utan att ens snegla på, trots att det är helg känner jag inget sug alls på några chips eller lösgodis, allt detta på bara en vecka! Vad jag är sugen på är grädde, hur sjukt?! :) (Å där avslöjade jag vilken "diet" som ska hjälpa mig på traven. Men jag kör en liten hemmagjord form av lchf. )

Därför använde jag mig av den rupriken som jag gjorde, för jag är stolt. Jag är stolt att jag har passerat den där jobbiga gränsen utan att blinka.

Jag har försökt gå ner i vikt till och från väldigt länge, men den här gången är "startvikten" tagen 1 januari. Sen dess har jag gått ner 2,5 kilo. Inte särskilt mycket egentligen, men just nu tror jag mest att jag måste komma in i rätt vanor innan jag kan börja titta på vågen. Bara det säger väl mycket? Inte sant Mickan? ;)

Sådär nu har jag skrytit färdigt :D (Näe, visst heter det väl skrutit? )
Trevlig helg alla fina!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till! Jag försöker också minska i vikt men bara genom att låta bli godiset. Vet inte om det funkar eftersom jag inte har någon våg. Får komma till dig och väga mig snart igen. Vägde alldeles för mycket när jag var barnvakt sist. Puss och kram.

2012-01-27 @ 12:58:13
Postat av: Jossan

Det är den bästa dieten du kan gå på. Jag rasade u vikt genom att äta fett och skippa sockret. Gick ner tio kilo på två månader. Jag frossade i grädde och hallon. Hur gott som helst. Det är sockret som är boven, inte fettet. Lycka till!

2012-01-27 @ 13:03:02
Postat av: Anette

Mamma: Vägde du dig inne på toaletten? Den går fel :P Vi har en ny :) Men man känner ju på kläderna hur de sitter om man minskar, egentligen ska man inte ha nån våg det kan bli så hysteriskt då.



Jossan: Jo jag tror oxå att det är det bästa sättet. Jag äter blåbär och hallon med grädde, hur gott som helst! HAr testat en massa andra olika dieter, men då är man ju hungrig hela tiden, nu är jag mätt! Så skön känsla :)

2012-01-27 @ 13:08:33
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Karol

Duktig du är, lycka till och hoppas du har hittat det som passar dig. Matlådor och ordentliga mål tror ja på. Duktig du är som skippar socker, inte det lättaste när man som jag går hemma hela dagarna. Fika blir en hobby :)

2012-01-27 @ 13:17:27
Postat av: Anette

Karol: Tack :) Men det finns så mycket fikor utan socker har jag upptäckt! Fruktsallad, eller grädde med bär osv osv. Frukt och bär är sååå gott!! :) Visserligen ska man inte äta frukt enligt lchf, men jag kör ju en liten hemmalchf ;)

2012-01-27 @ 13:30:14
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Therese

Bra jobbat.....berömma sig själv måste man få göra! Trevlig helg till dej och din familj! Kram

2012-01-27 @ 13:40:21
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Anette

Tack :) Ja så är det nog :) Trevlig helg till er oxå Thesa! Kramar!

2012-01-27 @ 13:43:14
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hur mycket fel går den vågen då? Det var på toan jag vägde mig. Kram

2012-01-27 @ 13:47:18
Postat av: Anette

Haha jag vet inte mamma. Den går lite olika från dag till dag :P

2012-01-27 @ 14:08:56
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

OK! Då får jag väl inbilla mig att jag går ner lite iallafall! Puss och kram.

2012-01-27 @ 14:39:26
Postat av: Mika

Heja dig Anette! Jag har precis skrivit det längsta inlägg någonsin på min blogg om träning och hur jag motiverar mig själv :) Jag tror verkligen att man kan om man vill! Stor kram!

2012-01-28 @ 17:50:38
URL: http://elfstromskans.blogg.se/
Postat av: Mickan

Bra jobbat syrran!



Ja, hon är en riktig gossevovve med världens mysigaste tassar:) Visst minns jag Barney:) Det får vi nog youtuba en dag:) Hörs på tele snart. Puss!

2012-01-28 @ 18:20:14
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0