Maja är sjuk...

När jag kom hem från jobbet igårkväll hade Maja börjat hosta. Hon fick även lite feber framåt kvällen. Inatt hade hon upp till 39,4 och hostade upp massor med slem, stackarn. Hon va jätteledsen.
Det resulterade i att jag va tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Första gången sen jag började i Storebro, jag var lite nervös när jag ringde till chefen men hon var väldigt förstående och det kändes bra.
Så nu ligger lillan och sover, hon somnade på min arm när vi satt i soffan men vaknade till lite så jag testade att ge henne lite mat (testa går ju i alla fall..) men hon ville inte ha en enda sked. Men vatten drack hon i alla fall, massor. Så jag gav henne en ipren och gick och la henne igen, hon somnade direkt och Monty han ligger neranför hennes säng och sover. Han vill nog hålla koll på henne.

Tyvärr måste jag ju dra med Maja ut när jag ska hämta Elsa på dagis, det är lite synd. Ann skulle ju ha varit barnvakt åt Maja idag egentligen, men hon var så snäll och kom hit en stund i alla fall när jag skulle lämna Elsa.

Det är ju så tråkigt väder så jag vet inte riktigt vad jag ska göra här hemma, orkar inte ta mig för så mycket. Lite tråkigt att Maja skulle bli sjuk nu, jag som skulle åka ner till Kalmar/Öland och hämta hem min älskling och vi skulle mysa lite. Men det får vi se hur det blir med det. Nähä, jag får väl gå och göra lite nytta....

Kommentarer
Postat av: Karol

eländiga sjukdomar, hoppas han blir piggare snart. Kul att du har börjat att blogga, tar mig en titt ibland :)

2009-05-07 @ 19:07:19
Postat av: ulle

Krya på dig Maja!! Kramizz

2009-05-07 @ 20:10:55
URL: http://biktmamman.blogspot.com
Postat av: Anette

Karol: Ja, jag försöker slänga iväg ett inlägg lite då och då i alla fall, det är kul! Roligt att se alla som hittar hit oxå =)

2009-05-09 @ 16:13:02
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0