Påskpyssel

Vi sådde ju gräs för ett tag sen, det har jag fått klippa så mycket har det växt!
Barnen har smyckat det idag, och så nöjda de blev över resultatet och de har ställt dem på sina rum.


Jag själv har gjort ett litet litet försök till påskfint här hemma. Lite fjädrar och ägg i våra videkissar, vi hoppar över björkriset då det alltid kliar så fördärvat i näsan av det. Påskgodiset är ju givetvis påfyllt till alla påskkärringar som jag hoppas kommer på besök innan de flyger till blåkulla. Fast jag tror inte jag har haft besök av en endaste på alla dessa år jag bott här, är det tiderna som förändras eller gör man inte sånt här?! ;) haha!

När jag höll på med mitt blev det märkligt tyst, så jag gick för att se efter vad de höll på med för bus. Bakom den stängda dörren satt två underbart söta små systrar och lyssnade på Lotta på bråkmakargatan och målade tillsammans vid Majas lilla bord. ❤


Kommentarer
Postat av: Marika Nilsson

Hej Anette!

Så fina de är dina små tjejer! Glada och fulla av enrgi! :)

Mysigt med lite påskpyssel!! Måste säga att jag förstår inte hur du hinner med och har energi för allt pyssel och fint du styr med! Imponerande!!



Jag är en av de "anonyma" som kikat runt här ett tag... och nu får jag nog lämna ett avtryck tänkte jag! ;)

Jättemysigt att kika in här... så jordnära och härligt!! :)



Förresten - vad kostar din kommande ögonop hos memira? Man blir ju bra avis och sugen!!



/Kram Marika Nilsson

2012-04-04 @ 19:45:28
Postat av: Mickan

Åh vad söta de är! Inte en helt ovanlig kommentar från min sida men jag dör ju av saknad varje gång du lägger upp bilder på dem, mina små hjärtan! Och så dog jag lite till när jag läste att de satt och ritade tillsammans. Bästa vänner! Vi vet ju hur det är bigsis:) <3

2012-04-04 @ 20:26:40
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Mormor Anita

Så söta de är!! Vi längtar efter dom nu! Det ska bli så roligt att träffas igen. Kram från mormor.

2012-04-04 @ 21:27:30
Postat av: Anette

Marika (den först av er talare): tack för de fin orden! Jag har kommit fram till att jag själv mår bäst när jag har nåt roligt att se fram mot. Därför tänker jag att det många gånger gäller barnen oxå, å då struntar vi helt enkelt i de viktiga sysslorna. Tvätt, disk eller dammråttor! :)

Va roligt att du kikar in, du är så välkommen! Jättekul att du gav dig till känna ;) det borde fler göra :)

Ang. operationen så kostar just den jag ska göra 35 900:- det låter som hutlösa pengar, men jag anser att man tjänar in dem på relativt få år om man slår ut på vad glasögon och linser kostar varje år.

Förresten, grattis till husvagnen! En framtidsdröm för oss oxå, vem vet vi kanske kommer dit en vacker dag vi oxå!

Kram till dig!



Mickan: dö inte för 17 vi ses ju snart! ;) puss



Mormor: vi ser oxå fram mot denna fantastisk tradition! Barnen har frågat om detta sen innan jul ❤

2012-04-04 @ 21:59:55
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade trollungar! Så söta! Ska bli så roligt och träffa er alla på påskafton. Puss och kram

2012-04-05 @ 09:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0