Sysslolös?!

Idag har jag sett till så jag har haft att göra hela dagen, igår oxå för den delen...
Vi började med att släta ut gräsmattan igår, mellan där vi satt häcken och plattorna intill huset. Det blev inte klart innan lördagsmyset med hela familjen (gud vilket lyx! när hände det senast?!). Så det var bara att fortsätta idag.
Henke var dock på möte på förmiddagen, och här gick telefonen varm så jag hann inte så mycket. Men nu är det klart så långt som det går för tillfället. Risken är väl att detta projektet står still ett tag, i alla fall till nästa vecka.

Varför? Jo för imorrn är dagen med stort D! Herregud va snabbt tiden har gått. Tyckte det kändes som jätte lång tid att vänta när jag var på förundersökningen, men nu är den här... ujujuj!

Så trädgårdsprojektet får stå still ett tag, jag kan ju ite riskera att få jord i ögona det första jag gör. Har ju inga brillor som skyddar längre ;)
Sen kan jag inte låta bli att tänka på att 30-årsfesten/kalaset vi är bjudna på på lördag kommer jag att få gå osminkad till! Jag visar mig hårt sällan offentligt osminkad ska ni veta, och ni som känner mig vet! Eller ja det har väl blivit bättre på senare dar, men känns inte särskilt bekvämt..

Å tänk på jobbet, de kommer väl inte känna igen mig. Va är det för en ny blek kärring de har anställt i dessa tider? Är det så klokt? kommer de tänka...

Nu har jag i alla fall tagit mig en joggingtur, trots pizzan som for upp och ner i strupen under tiden, hade min km-tid ändrats en hel del sen sist. Förra gången var det ca 8,20 minuter/km, men nu, ja nu låg den på 5,50. Ja alltså när jag sprang, gångstegen som togs mellan gjorde så att snittet blev 7,17 minuter/km och det är ju i alla fall bättre än 8. Visst?! :D

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen slänga mig på soffan och se om jag kan ligga still ett tag eller om det blir sängen direkt... Wish me luck!! (men här är nog inte första stället jag tittar in på imorrn, men blir ju superglad om ni tänker på mig i alla fall!)


Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till!

Kram

2012-04-22 @ 21:57:03
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: elin

Lycka till!! :)

2012-04-22 @ 22:11:20
URL: http://elinpelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0