Skönhetsoperation??

Jag håller på att prova ut linser som skulle kunna funka felfritt. Inte det lättaste! De är för torra, de nästa fastnar på ögat.
Nu har jag fått testa ett par som kostar 300:-/ box. Jag behöver ju två eftersom jag har två ögon (vem kunde tro det?!) alltså 600:-/månad. Där kommer mina skönhetsopertionsfunderingar in. Men klassas det som skönhetsoperation verkligen?
Någon som har erfarenheter av det? Är det värt pengarna? Det är en ganska stor summa nu, men i det stora hela är det en piss i havet om man jämför allt man lägger på glasögon och linser på en livslängd. Det blir ju säkerligen inte billigare ju fler år som går heller, snarare tvärt om.

Om jag skulle ha dessa linser som kostar mig 600:- i månaden skulle jag tjäna in operationen inom 4-5 år. Frågan är bara vart jag ska hitta de pengarna nu.....


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag har opererat mina ögon o det är det bästa jag gjort, helt underbart skönt!

Där jag gjorde mina ögon fick jag räntefritt i två år =)

Hör av dig om du undrar nåt mer.

Kram

2012-03-06 @ 11:46:31
Postat av: Elin Dahlström

Jag har oxå opererat och ångrar mig inte en sekund. Lån via dom du opererar dig hos, det tog jag. Sen kommer ju dom vanliga ålderssynfelen att kunna komma ändå den dagen manr så gammal. Kan ju ge bieffekter som torra ögon och ljuskänslig. Och har fått lite av båda. Men torra ögon är mest när jag kör.bil i mörker...

2012-03-06 @ 12:09:56
Postat av: Anette

Victoria och Elin: vilket bolag använde ni då? Tänkte oxå kolla upp avbetalning. Torra ögon är jag ju van vid nu med linserna men utan linser i är det ju lätt att gnugga ;) men är det så pass mkt att du måste använda droppar? Men trots de bieffekter är det ändå värt det alltså?

Tack för era svar!

Kramar

2012-03-06 @ 12:49:04
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Malin ohlsson

Mamma opererade sina på memira här i Göteborg i höstas. De kostar 50 tusen men hon säger att de är de bästa hon har gjort och är värt varenda krona.

2012-03-06 @ 13:15:38
Postat av: Hanna

I växjö finns det en klinik som opererar ögon men kommer fasen inte på vad de heter :/

2012-03-06 @ 13:19:38
URL: http://motettlattareliv.blogspot.com
Postat av: Malin W

Har oxÅ opererat mina ögon å det är så jäkla gött att slippa brillor. Gjorde det på Memira i Linköping. 25000 kostade det för båda ögonen :)

2012-03-06 @ 22:08:51
Postat av: Ulle

Kör på att!! :)

2012-03-06 @ 23:36:22
URL: http://www.biktmamman.blogspot.com
Postat av: Ulle

Kör på att!! :)

2012-03-06 @ 23:37:57
URL: http://biktmamman.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag har också funderat länge på att göra denna operation men har hört att det inte finns garantier på att det funkar beroende på vad du har för fel. Stämmer det? Och även att det efter ca 10år är vanligt att dina gamla problem kommer tillbaka? Mycket att tänka på innan man vågar detta tycker jag. Önskar dig stort lycka till annette med vad du än väljer! Bra att du skriver om detta så även vi andra nyfikna kan få lite mer kött på benen från de som gjort det. Gör de båda ögonen samtidigt? Jag har funderat på att göra det i göteborg för där ska de tydligen vara toppen! Men jag har läst 30.000. Lycka till alla!

2012-03-07 @ 08:07:59
Postat av: Anette

Hanna: Tack, ska kolla upp det :)



Ulle: Kan vi inte göra det tillsammans? ;)



Carro: Jag är inte särskilt påläst, men tror att ingreppet är permanent. Dock kan ålderssynfel komma trots att du gjort ingreppet. Det är olika beroende på vilket synfel man har, men det finns även olika behandlingar så de flesta kan operera sig i alla fall. Vad jag kan läsa mig till gör de båda ögonen samtidigt. Priset är lite olika, min man hittade en klinik i Stockholm som "bara" tog 20000, helt klart värt att kolla upp tycker jag. Jag googlar mycket, men här är en länk med vanliga frågor:

http://www.memira.se/artikel/svar

kolla lite där och hoppas det går bra för dig oxå! Hör gärna av dig när du har bestämt dig. Alltid kul att följa upp :)



Kramar!

2012-03-07 @ 12:15:57
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag gjorde mina hos Capio meducular i Götet. Båda ögonen samtidigt! Satte in linser pga att mina hinnor var för tunna för laser, laser är dock betydligt billigare. Hade inget ont alls efter, bara lite ömt. Var lite ljuskänslig efter men inte så det störde, men har fortfarande, efter ett år, lite glorior runt lampor o sånt när det är mörkt men tycker det blir bättre o bättre. Vad jag förstår på andra som gjort laser istället så har de mer bärk direkt efter o är mer ljuskänsliga. Det är ju tyvärr så att det är ju felet man har just nu som korrigeras, så ändras synen så kan det hända att man behöver glasögon igen. Gå o gör en koll iaf o se om dina ögon är bra operationsoffer =)

Kram

2012-03-07 @ 19:32:14
Postat av: Elin Dahlström

Nej använder inga droppar. Men som sagt helt klart värt att trots dessa små problem. Memira i Linköping var jag, 27 tror jag att jag gav. Är några år sen nu. De tog båda ögonen samtidigt, i början jätte jätte ljuskönslig och suddigt, kunde inte se nåt. Men har hört att det utvecklas hela tiden å att vissa ser samma.dag, så kolla runt lite och hör dig för:-) min syster och hennes man går oxå i operationstankar.

2012-03-08 @ 07:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0