Mysig dag i Kalmar

Jag bokade in en lunchdate med en härlig gammal vän, Sofie, när jag ändå skulle tillbaka till Kalmar på efterkontroll. Barnen skulle med båda två eftersom tiden var den den var. Men igår ringde Elsa mig på jobbet och totalvägrade att följa med! Hon skulle minsann gå till skolan, det var nåt roligt de skulle göra... Så det var bara ringa och höra om hon fick vara kvar på fritids en stund efteråt, inga problemas!! Underbara är de på fritids!

Så Maja och jag gav oss iväg runt tio-tiden och det gick så bra i bilen. Vi mötte upp Sofie på Kinan, tyvärr kunde vi inte prata så mycket som jag egentligen hade velat pga en viss annan pratkvarn.. :) men det var i alla fall så roligt att se henne, och vi bestämde att vi minsann måste ses oftare!

Sen dags för undersökningen, and guiess what?! Jag blev godkänd ;) Haha inte för att jag trodde nåt annat eftersom allt känns så bra! Maja skötte sig duktig hela tiden, här är hon inne i väntrummet. Där tyckte hon dock att vi hade väntat länge, i själva verket väntade vi bara typ 3 minuter.


Efter undersökningen begav vi oss en snabbis till Plantagen och hittade lite blommor, men tyckte allt att det var dyrt...?! Fast när jag kom hem och kollade kvittot var det kampanjpris på lite av varje som jag köpt och snålat ur och bara tagit en av, bl.a en stor vit underbart vacker hortensia... Attans att de skyltar så illa! Annars hade jag ju fått hem två...

Sprang in på Rusta som låg precis bredvid och kollade om de hade några hyllplan som vi ska ha på altanen, till ännu mer blommor. Givetvis fick ungen syn på en rosa sparkcykel och trodde att vi skulle köpa den. Jag försökte förklara att hon fyller år om två veckor och vi får se vad hon får då, men inte. Hon surade en bra bit på vägen hem...


Innan hon öppnade bildörren i 90 km/h på vägen hem.... Men jag slängde på varningsblinkersen och nitade, ut i en koss-infart och slängde igen dörra igen. Livrädd blev hon, och jag oxå! Men det gick bra, tror inte hon gör om det igen... (Hon åkte fram dagen till ära, i vanliga fall sitter hon bak där det är barnlås.)

Kommentarer
Postat av: Mickan

Men vilken gladfis och sen surpuppa! Men fy vad otäckt, kära barn! Tänk om hon trillat ut, hua vågar inte ens tänka på det.. Barnlås?! ;) Kul att ni träffade Sofie och att allt gått bra med ögonen! Puss

2012-05-15 @ 20:08:51
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Therese

Blir lite full iskratt när jag ser hur butter hon är i bilen....

Som du skrev, så hoppas vi på att hon inte öppnar några dörrar förrän bilen står silla nästa gång!!

Kramar

2012-05-15 @ 20:54:53
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma

Lilla Maja! Hon vet vad hon vill! Tur det gick bra så hon inte ramla ut. Lilla rackarunge! Skönt med ögonen. Kul att ni hann träffa Sofie.

Puss och kram

2012-05-15 @ 21:00:53
Postat av: Erika

Tack för din fina kommentar hos mig - det värmer verkligen!!! Men vilken skräckupplevelse - öppen bildörr i den farten. Tur att allt gick fint! Vilka jättefina tjejer du har! Jag känner igen den där surläppen från min äldsta när hon var i den åldern, haha! Vilken bra mamma du är som inte ger efter för hennes tjat! Mina barn har också fått vänta på saker de önskat sig till födelsedagar och jul. Då har de också blivit glada och kanske också varit mer noga med vad de önskat sig. Kramar till dig!

2012-05-15 @ 22:59:15
URL: http://www.erikasfunderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0