Löprunda & hemmagjord (nyttig) glass

Kom hem från en löprunda för en stund sen. Usch vilken fuskare jag är. jag har klagat på att jag aldrig kan springa i skogen för att det är så mörkt när Henke väl är hemma, och när jag springer på asfalt får jag ont i knän å leder. Men nu är det ju ljust om kvällarna så nu kunde jag ju det. Men hörrni, i skogen är det ju ingen som ser så då kan jag ju stanna upp eller gå utan att nån annan märker det. Men så fort jag kom till bebyggt område sprang jag hela vägen för "det är ju pinsamt att stanna". Det kändes också mycket bättre att springa inne i samhälelt sista biten eftersom jag blev mer taggad.

Men jag la på en extra sväng eftersom jag hade stannat några gånger, så det gick nog kvitt ut skulle jag tro. Föresten så stannade jag bara för att jag har en halvdan förkylning och fick massor med snor i hela halsen, blä! ;)

Det knackade på dörren förut, där stod Sabine och ville leka med Elsa en stund. Men Elsa har ju varit hemma från dagis ett par dagar nu eftersom hon har varit krasslig i magen. Snacka om en som blev ledsen när hon inte fick leka, det är ju inte så lätt att förklara för en snart 4-åring att "näe, du kan inte leka idag för du är dålig i magen". Svaret jag fick löd nåt i stil med: "Men imorgan ska jag inte bajsa då."  Inte en fråga utan ett påstående. Hoppas inte hon håller det nu när det går så bra, det är fullt med guldstjärnor på hennes schema!

Nähä, nu ska jag gå och försöka få henne i säng och sen ska jag själv ta mig lite kvällsmat. Sen ska jag hugga in i Anna Skippers nyttiga glass, jag gjorde om den lite men det är i princip samma.

Jag gjorde såhär:
*Mixa jordgubbar, blåbär och hallon (jag tog frusna)
*Släng i vaniljyoghurt och rör om
*In i frysen till det har stelnat, sen är det bara att hugga in.

Det är ju nästan samma som smoothie, fast frusen.

Kommentarer
Postat av: Lillsis

Men stackars lilla snuttan! Hon blev väl glad sen igen? =) Vad gott det lät!

2009-04-16 @ 20:08:46
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Fast nu var det ju inte vikten och dieten jag frågade efter, det var ju priset på maten. Men nej, jag har ingen aning så jag ska inte lägga mig i;) Han hälsar tillbaka!

2009-04-16 @ 20:30:38
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: M & D

vilken fin blogg! :D

2009-04-17 @ 00:11:20
URL: http://pingisgummi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0