Då va det Elsas tur då...

Inatt kom Elsa in till oss och hostade, värsta skrällhostan. Hon hade ont i halsen och va glödhet. Så vi gick oin på toaletten och tog febern, visade 39,1 så det var bara i med panodil. Hon hade massor med slem så hon ville försöka spotta, som mamma gör. (Jag harklar och styr som bara den när jag är förkyld, ofråcht men nödvändigt...) Så sa jag till Elsa att hon kunde gå in och lägga sig i min säng så länge, jag skulle bara ringa till dagis (mitt i natten...?) och tala om att hon inte kommer idag. Är så lätt att man glömmer att ringa annars.

-Men mamma, jag kan nog inte gå till dagis imorrn, mumlade Elsa hest.
-Näe, det är klart att du inte kan när du har feber lilla gumman.

Hon är så lillgammal i sina teorier tycker jag, härlig unge! Som jag tidigare har skrivit så är hon mycket lättare att ha och göra med när hon är sjuk än vad Maja är. Blarrar och leker trots hög feber. Man får kämpa för att hon ska hålla sig lugn, det är ju inte så bra med värsta öset när man har hög feber.
Hon är dessutom ilsket röd i halsen och svullen, inte just på mandlarna men lixom runt om. Ska man ringa läkarn direkt tror ni, eller avvakta? Risken är ju att man väntar för länge och så är hon jsuk hela helgen... :S


Kommentarer
Postat av: Mickan

Okej, bra! Haha! Ville bara försäkra mig om att det inte var så eftersom jag tycker det är så jobbigt.. Haha! Men nu vet jag=) Mår Elsan bättre? Puss!

2009-12-02 @ 18:46:49
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0