Lucia

Äntligen har jag fått gå på mina barns luciafirande på dagis. Hur kul var inte det att se de små liven, så fina! Och för att inte tala om hur duktiga de va!!

Mitt stora lilla hjärta, Elsa ville va lucia. Här sjunger de något om tummen.
(Men det kanske ni hajjade ;P )

Mitt lilla lilla hjärta, Maja fick vara tärna. (Vi har ju bara en krona..)

 

Jag har verkligen massor att göra nu till jul, idag har jag gjort lite julgodis mellan allt annat som ska göras. Jag är bara ledig på fredag också sen jobbar jag alla dagar innan julafton. När ska jag hinna göra revbenen och prinskorven som ska med till Lina på knytkalaset på självaste julafton?! Någon som vill göra det åt mig kanske, tänkte väl det... :S Henke har sagt att han fixar allt, men jag vill ju vara med ju.
Nåväl, det fixar sig väl, jag är ju i alla fall ledig på julafton och hela helgen där. Men sen jobbar jag igen på måndagen och fram till nyårsafton kl. 14. Blir nog lite segt vid tolvslaget med tanke på att jag ska gå upp vid 5.30...

 

Nu ikväll efter middagen knallade vi ut med full mondering på. Båda kidsen på snowracern, det va lite tugnt kan jag meddela. Maja fattade ju inte riktigt att man skulle hålla upp fötterna heller. Men det blev så lyckat, barnen sken som två sotra solar!! Inte konstigt att man känner sig så pigg och glad nu då. Men nu känns det riktigt ordentligt i ryggen min, tycker lite synd om mig själv faktiskt ;) Fast jag blev totalt genomsvett, (det blåste inte lite kan jag säga) så jag får väl se det som ett träningspass! =)

 

Det var visst ingen som var nyfiken på min lilla hemlis, så jag håller den väl ett tag till då....? Det spelar väl ingen roll...

 


Kommentarer
Postat av: Mickan

Nu sitter jag här och lipar och saknar jättemycket!! Älskade små änglar! Det känns långt till måndag...



Jag var visst nyfiken men jag skrev aldrig något.. Jag vill veta! =)

2009-12-16 @ 23:16:33
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken underbar liten lucia och liten tärna!! Önskar jag kunde varit med. Får försöka vara ledig nästa år. Suck lång till dess. Mamma

2009-12-17 @ 07:53:49
Postat av: Anette

Mamma: Jo, det är ju ett helt år. Men man kunde ju ha arrangerat nåt här hemma. Det brukar vi ju göra till den andra hälften av familjen... ;) Kramar!

2009-12-17 @ 12:04:10
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag gissade på en sak så det kanske är det jag tror då=) Jag tycker tjejerna ska lussa för oss vid jul=) Puss!

2009-12-17 @ 12:31:32
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Karol

jag vet något som du inte har skrivit om...som jag frågade dig om häromdan, men vet inte om det är det som är hemlisen....men tycker faktist "det" borde vara värt ett inlägg i din blogg.

2009-12-17 @ 22:17:04
Postat av: Anette

Karol: Hehe, fasen.. Jag skulle nog kunna få diagnosen dement faktiskt. :P Jag minns inte vad det var du frågade mig om, men om det är det så kommer det att komma ett inlägg om det så småningom, när vi vet att allt är helt totalt grön =)

2009-12-18 @ 20:38:50
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0