Snabbköpskassörskan och brandmannen

Har varit och jobbat idag igen och när jag klev ur bilen hemma hos svärmor och svärfar, där jag skulle hämta mina barn, ropade grannen:
- Är det inte den trevliga kassörskan i Storebro?
-Jo, det är det väl.. sa jag lite tveksamt och undrade om jag inte hängde med på vad hon menade.
Då började hon förklara att hon jobbade med en kvinna som bor i Storebro och de hade av någon anledning börjat prata om mig och min familj. Då den här kvinnan säger:
- Men det måste va den nya trevliga tjejen i kassan, där passar hon!

Fatta vad sånt värmer! Men det var ju egentligen inget jag redan visst :p jag stormtrivs med det jag gör och vet att det är det här jag är ämnad att göra =)

På lunchen ringde Henke, eller närmare bestämt 5 minuter i lunch (12). Han hade gått till sin mamma som snart skulle komma hem och ha Maja när Henke skulle till jobbet och Elsa till dagis. Då han plötsligt vrålar:
- Men för helvete, det går ju larm, och stort är det dessutom!!
- Men åk då, sa jag men kom ju på att det kanske är en fördel om någon va hemma och kunde ha barnen. Så "stackarn" fick inte åka i alla fall. Han hade ju bytt jouren till kl. 13 eftersom jag jobbade och det inte fanns någon barnvakt.
Men sen hade det gått larm igen vid middagstid. Så när han kom hem nu efter övningen hade han världens största smile på läpparna och sa:
-JAG HAR VATT´ PÅ LARM! (Men det visste jag ju redan eftersom Kjell hade berättat det, fast det låtsades jag inte om :p)

Jag kanske ska tillägga (om jag inte redan nämt det..??) att han har sin örsta jourvecka, så det är nog lite pirrigt för honom. =)

Nu ska jag sleva i mig lite food eftersom jag inte har hunnit äta sen 12. Lite dumt det där att jobba till 18 och sen cirkus gurka en halvtimme innan man är hemma och då är det dags att natta barn och ge dem kvällsmat först givetvis.
Men jag undrar vart min man blev av, han skulle till Konsum. Det kanske gick larm igen, det märker vi snart...

Kommentarer
Postat av: ulle

Kul att åka på sitt första larm. Tycker aldrig hispigheten försvinner :)

2009-05-19 @ 21:22:16
URL: http://biktmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0