Flyg fula fluga, flyg!

Elsa va superduper trött när jag la henne, och det resulterar i gråt och protester. Men skam den som ger sig =)
När jag väl hade sagt GoNatt efter tandborstning och alla nattningsrutiner, och kommit ner för att se vad jag behövde fixa till innan jag fick sätta mig till rätta en stund, så hör jag henne gråta där uppe smått panikslaget. Springer upp och ser henne ligga under täcket för hon är totalt livrädd för en fluga som surrar där inne.

-Men mamma, när Stina skulle på semester sa hon att en fluga flög in i näsan på henne, sa hon alldeles förskräckt.
-Men flugor är inte farliga, de låter bara så där, försökte jag, stackars liten totalt livrädd.

Sen enades vi om att jag skulle försöka slå ner den, (hon har sne-tak där uppe så jag når ju lixom inte upp, trots att jag stod på en stol) men efter typ 20 minuter så gav jag upp. Katten va oxå där uppe och jagade, så jag lovade Elsa att Monty skulle vakta henne i natt och ta flugan om han kom ner från taket.

Men så fort jag har kommit ner igen:
-Men han fattar ju inte att han ska vakta mig mamma, han sprang ju ut, skriker hon då.

Så det var bara upp igen och på med cd-spelar på hög volym så hon inte skulle höra den nedrans flugan. Så nu har jag missat halva Äntligen Hemma den här veckan oxå, att man aldrig kan få se nåt som man vill, banne mig!


Kommentarer
Postat av: ulle

Jadå, den passade alldeles perfekt :). Du får komma och provsitta. Kul att ha födelsedagsfest, jag har aldrig haft någon. Skulle haft när jag fyllde 30 år men då råkade jag ju va gravid :), så då tyckte jag inte det var så kul. Hoppas du får en toppenfest. Kramizzz

2009-11-03 @ 22:25:54
URL: http://biktmamman.blogspot.com
Postat av: Mickan

Hahaha! "men han fattar ju inte att han ska vakta mig" haha! Sötnosen, stackars liten!



Ja, han och alla andra nya ettor fick varsin laptop av Hultsfreds gymnasium när de började. Vilken lyx! =) Du får kolla på Ullared via webben annars=) Puss!

2009-11-04 @ 12:03:23
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0