Käpphästen och Tomtenissen

Elsa och jag tog en sväng in till Vimmerby idag. När vi var inne på ö&b såg hon en käpphäst som hon ville ha. Men jag sa att hon fick skriva det på sin önskelista till tomten.

- Men mamma, då kan du ju säga det till tomten där ute!
-Det får ju du göra isåfall.
-Okej, men glöm inte att vi ska göra det då...

Så när vi kom ut var det bara att gå fram till den stackarn från Vimmerby IF som stod och grillade korv med en tomteluva på sig.

-Jasså, du vill ha en korv, undrade han.
-Kan du köpa en sån där häst till mig? sa Elsa.
-Eh.. Öh... Va? En häst?
Då fick mamma flika in:
-Ja, för du är väl tomtens Nisse, du kan väl hälsa tomten det?
-Ja, just det, det är klart jag ska. Men va heter du då?
-Elsa.

Det gjorde hon väl bra?! Det hade aldrig jag vågat ;P


Kommentarer
Postat av: Mickan

Hehe snopen han måste blivit! =P Hon är inte rädd för tomten hon inte=)

2009-11-29 @ 17:28:13
URL: http://miickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0