Safir

Imorgon gäller det, kl.14.00 (mitt i Majas sovtid) ska vi till Rödmossa utanför Virserum och hälsa på Safir och hennes familj. Hoppas allt klickar. Det känns som vi har letat och letat så himla länge, men det har vi ju egentligen inte.

Elsa och jag skulle ha myskväll, vi hade köpt ostbågar och coca cola. Men vi hamnade här. Jag visade henne massa barnprograms-klipp från när jag va liten. Hon satt som klistrad, Maja oxå. Jag hade en unge på varje knä och visade ett klipp från Björnes magasin.
Förr hade de mycket bättre barnprogram, jag menar till och med Maja tittade ju, hon brukar inte visa något intresse för tv´n annars.
Men tillslut pallrade vi oss upp till tv´n i alla fall, Elsa och jag. Henke jobbar kväll. Det va ju idol. Har inte sett det innan i veckan, men visst är det kul att titta på alla som gör bort sig och alla som sjunger så otroligt bra! Vilken skillnad egentligen... Tillslut orkade inte Elsan mer, hon försökte så länge som möjligt. Men sen bad hon om att få gå och lägga sig, och det tog nog inte många minuter innan John Blund landade. :o) Va rik man är!

Fick ett sånt där kedjebrev eller vad man ska kalla det på facebook, ang en "ful gubbe" som härjade i Hultsfred. Han kör tydligen runt i en svart bil vid lekparkar och skolor, och tydligen ska en 7-årig flicka nästan fallit i fällan, men tog sig loss. Hemskt!!!
Jag pratade med Elsa om det här och sa till henne att hon inte får följa med någon som hon inte känner. "Men farmor och farfar känner jag ju" fick jag till svar först, så jag funderade på om det ens va lönt att prata med henne. Hur lätt är det att få en 4-åring att förstå sånt här menar jag. Så berättade jag att hon måste skydda sin lillasyster också, för skulle det komma någon och lura med sig dem så kanske vi aldrig mer ses...
Jag sa att hon var tvungen att springa därifrån så fort hon kunde, "Men jag orkar ju inte springa så mycket" va svaret då. Men om någon tar dig eller Maja eller något annat barn så får du lov att slå och sparka så mycket du kan. (Givetvis förtydligade jag att detta endast gällde i nöd!! Aldrig någon kompis eller liknade.) Kanske inte så smart, men jag fick panik när jag läste detta. Mina barn är det bästa jag har, hur kan folk va så sjuka att de tar andras barn?!!
Jag känner nästan för att ha koppel på dem. Bara en sån sak som att Sabine, grannflickan, brukar ta med dem till lekparken känns skrämmande nu. Och nu raderade jag ett helt stycke i det här inlägget för att jag inte vågar publicera, för tänk om någon läser detta och kommer och tar dem... Näe, nu måste jag sluta. Såhär går inte att tänka... Men detta är ju tyvärr någons verklighet, alldeles för mångas verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0