Tråkigt...!

Va tråkigt det känns. Jag som hade kommit in i nåt stim innan sommarn och skrev ganska flitigt här i alla fall. Men så kom det massor, och då menar jag verkligen massoooor med jobb emellan och så blev jag drabbad av värsta bloggtorkan..!

Kan inte ens tänka i de där banorna längre, att: "Men det måste jag hem och blogga om". Så detta inlägget kommer säkert ta en evighet att skriva :p

Vi har i alla fall beslutat att vi ska köpa hund. Först var jag ganska bestämd och ville ha en golden retriever, helst tik. Men det krävdes ju en hel del jobb för att ens övertala Henke till att köpa hund så han vill ju gärna ha ett finger med i spelet nu. Han vill ha en finsk lapphund, och jag kan väl säga som så att de är ju också jättefina. Lite lagom stora och mjuk päls. Men så är jag lite rädd att jag kommer ångra mig sen, om vi bestämmer oss för finnen alltså. :o)

På lördag ska vi åka till Rödmossa utanför Virserum och titta på tikar av den Finska lapphunderasen, en som är 4 månader nu som de söker fodervärd åt, Safir heter hon nu på kenneln. Men det tycker jag känns lite jobbigt, då måste vi ju lämna bort hunden till uppfödaren om hon vill ha valpar från henne. Den andra hunden är 3 år, men jag tror att den hade HD B/C, alltså det handlar om höfterna. Man röntgar hunden när den är ca 18 månader och då blir den tilldelad A-E där A är bäst och E då sämst. Men vi får se, först och främst ska vi dit och titta på tjejerna så får vi ju diskutera närmare. Här är hon föresten lilla Safir, hon hade grävt sig en grop och tänkte sova lite.


Något som är svårt är ju namnet på hunden, jag hade några förslag men det enda Henke gillade av mina förslag var Molly. Blir det en hane gillar jag bamse eller Nalle. Men det är väl lite som när man väntar sin bebis, man kan inte bestämma någon innan man har sett den.

Idag har barnen varit en snabbis på dagis, de har nämligen fotograferats. I år ska de få vara med i skolkatalogen, lite spännande. När jag berättade det för Elsa undrade hon om hon hade blivit många år nu så hon fick gå i skolan. Härliga unge!

Nu ska jag nog gå och lägga ner huvudet på kudden en liten stund medan Maja ändå sover middag. Har sån huvudvärk.

See U!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det var mig en riktigt söt valp det där! Snacka om att man smälter som smör i solen :)

2009-09-07 @ 12:52:08
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Men åh söta lilla älsklingen! Hon längtar nog till skolan=) Mår hon bättre idag då? Tänkte, det där plånbokskortet du vet? Jag fick ju aldrig något sånt... Jag vill ha! =)

2009-09-07 @ 14:22:11
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Det var ju synd att du inte sa det innan för nu bokade jag på söndagen... Visste ju inte hur länge vi kommer vara på Akropolis.. Visst, det får ni säkert!! Jag är ju på MakeUp Store någon timme på eftermiddagen men det går säkert bra! =) PUSS!

2009-09-08 @ 20:42:11
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Maria Andersson

Finsk lapphund är ett bra val tycker jag. Novas farmor o farfar har en tik på 3år som heter Nelly som är en sådan ras. Jättegullig och sprallig. Följer med de på jobbet varje dag och är lugn på kontoret. Bråkas med Nova när hon är där,precis som syskon..hihi! Lagom storlek på dom och underbar päls och svansen (!). =) Lycka till!

2009-09-09 @ 09:41:28
Postat av: Anette

Maria: Ja, vi har nog kommit fram till att det skulle passa oss perfekt =)

Vi har ju iofs lite svårt att ta med oss hunden till våra jobb, men annars är det ju toppen.

2009-09-09 @ 11:00:47
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0