Pyssel

Jag glömde helt och hållet bort att jag hade kameran med mig så själva pysselstunden är icke förevigad... Men detta är Elsa och Majas resultat i alla fall.



Jättekul idé. Vi satte självhäftade glitterpapper i locket, Elsa valde rosa och Maja guld. Elsas färgade av sig vattnet, men jag tycker det var lite charmigt. Sen har vi limmat en figur på locket och lite glitter och glycerol (tror jag det var, eller är det det man har när man bakar?! haha) Vi tog lite för lite vatten för det ser nästan ut som att Majas ängel håller på att drunkna. Elsa har en kinderäggsfigur som passar henne, Bell från Skönheten och Odjuret.

Härrom dagen gjorde vi ju smällkarameller också, rätt kul att pyssla hemma eftersom jag kan påverka vilka färger jag vill ha i granen i år. Bara att köpa de färgerna på pappret och säga att de andra var slut i affären ;) Nädå skämt och sido, de sa ingenting om det, trots att jag kanske inte valde en riktig färg ens en gång....!



Elsa simmade jättebra idag, jag är så stolt vad hon har lärt sig snabbt. Hon simmade flera meter innan hon sjönk ;) Haha!
Nu ska jag gå och stryka Majas lucialinne eftersom det är hennes tur att lussa imorgon. Jag ska bara dit jättesnabbt och titta på dem när de sjunger, hinner tyvärr inte med lussefikat. :( Men så är det väl i verkliga livet...

Trevlig kväll, ska värma oss lite glögg och kika på Äntligen hemma strax. Så det gäller väl att sätta fart här nu.


Kommentarer
Postat av: Therese

Snyggt det var med vita smällkaramller....Måste jag nog pröva! Kram

2011-12-13 @ 22:33:17
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Anette

Ja visst blev det?! Stilrent ;) Kram!

2011-12-14 @ 10:17:47
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va påhittiga ni är. Jättefint! Puss och kram

2011-12-14 @ 10:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0