Stackars stackars!

Mamma ringde precis när jag var som mest irriterad på mig själv. Jag skulle styrka Elsas lucialinne till imorrn, och lyckades komma mot spetsen på kragen och vips så fräste hälften upp å fastnade på strykjärnet..! Åh!

Jag passade givetvis på att beklaga mig lite över det, så hörde jag morfar i bakrunden. Jag tänkte att mormor är säkert på körövning eller liknande, hon är ju en upptagen pensinär ;)
Men så berättade hon att mormor ligger på sjukhuset, hon hade halkat i eftermiddags och slagit i armen så pass att de fick ringa ambulans. Hennes arm bara hängde, ikväll är det röntgen och stödskena efter det väntar gips eller i värsta fall operation. Vi vet ju inte än om den är bruten, ur led eller krossad. Se där får man för att man försöker vara hurtig, lilla mormor. Jag tycker så synd om henne, ligga där på sjukhuset alldeles ensam. Samtidigt som jag tycker synd om morfar som säkerligen klätttrar på väggarna hemma hos mamma, för han ska sova hos henne. Det blir nog bäst så.

Det som känns mest konstigt är att min mormor är inte nån gammal tant som inte kan göra någonting för att hon är gammal. Hon känns inte som en dag över 50 ( fast min mamma fyller 50 i sommar...)! Jag hoppas inte att detta kommer bli en anledning till att det kommer ändras. Jag tänker på dig lilla mormor, hoppas du blir bra snart och att det inte är så farligt som de tror!

Gå försiktigt nu mina vänner om ni går ut, det är blankis överallt!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Lilla mormor ❤ tänkte precis likadant, hoppas inte hon får men av det här så hon inte får någon funktionsnedsättning i armen..

2011-12-08 @ 21:45:46
Postat av: Therese

Ja tyvärr går det fort när man halkar.

För precis ett år sedan halkade jag och krossade min fotled....ska köpa mej broddar på Apoteket i morgon...

Hoppas din mormor är hemma snart!

Kram

2011-12-08 @ 22:05:24
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma

Mormors armbåge har hoppat urled. Troligtvis har de kunnat rätta till den utan operation men med mycket medicin. Kontrollröntgen väntar och sedan gips. Hon får vara kvar till imorgon pga all medicin. Om röntgen visar att den inte ligger rätt blir det operation. Hoppas på det bästa. MEN morfar tror inte på att hon får vara kvar över natten så han har åkt hem till Björnöström. Kan ju inte binda fast honom här. Blir nog bra hoppas jag. Puss och kram på er.

2011-12-08 @ 22:24:52
Postat av: Anette

Men stackarn, hoppas hoppas verkligen det går utan operation så hon slipper det. Å lilla morfar, hur ska det gå där ute?! Men du har gjort vad du har kunnat mamma! Puss å kram, vi ses imorrn förhoppningsvis! Annars hörs vi!

2011-12-08 @ 23:11:47
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Anette

Therese såg att du inte va bra i din fot än, är det inget de kan göra nåt åt? Å broddar är nog en bra investering! Kram!

2011-12-08 @ 23:13:27
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Sanna och Molly kommer hit och bakar:) vi ska göra fudge, knäck, Rocky roads och så ville hon ha ischoklad också:) vad ska du göra? Jag har hittat så himla många goda recept på julgodis så jag skulle kunna baka till ett helt kompani. Får se om jag gör något i veckan också annars får det vänta till nästa år:) pusspuss

2011-12-09 @ 12:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0