Adventspyssel

Detta är vad jag har pysslat med idag. Blev jättenöjd faktiskt, var länge skeptisk har nämligen kommit in stjärnvärden och vill egentligen inte ha några stakar. Men det är ju kul med variation!



Svärmor vill också ha sin omlackad (fast hon ska ha vit ) så hon slängde in sin hit också, när jag ändå höll på. Glömde ta förekort på "min" stake så som tur var va hennes här så detta är hennes ;) Den har en annan fot än min, men det lär ni väl se.


Taddaa! Passar perfekt nu!

Detta blev jag jättenöjd med, trots att jag egentligen hade köpt en megastjärna som jag skulle ha. Men när jag sen skulle sätta upp mina svarta stjärnor i de andra fönstrena blev det skitfult! Ja skitfult! Så kan vi inte ha det, absolut inte.
Vi ska ändå möta upp Henke som har varit på Posum-möte hela dagen och gå på simskolan tillsammans ( eller alltså Elsa går på simskola, vi andra badar ) så då får jag passa på att springa in på Konsum och se om de har några vita stjärnor. Var borta här på Framsteget ( som har massor med fin heminredning ) men de hade bara hela set med stjärnor och upphängning eller stjärnor på fot, och fötter har jag ju redan...

Sen har jag ju nyss köpt skräddarsydda gardiner ( helvita ) och hängt upp till skyhögt pris så därför tyckte jag att jag inte behövde köpa några direkta julgardiner heller. Men jag får ingen julkänsla alls av det här, vet inte hur jag ska göra...?
Barnen hade jättefina julgardiner förra året, men de passar ju inte längre. Jag är inte nöjd i alla fall och blev på så tråkigt humör.

Någon som har något att pigga upp med?


Kommentarer
Postat av: Therese

Vissa saker måste mogna i huvudet....rätt som det är kommer du på hur du ska göra....det behöver inte vara klart med en gång!

Du ser ju hur fina dina ljusstakar blev...det har ju mognat fram eller hur ;)

Simma lugnt!

Kramar

2011-11-22 @ 15:59:05
URL: http://inspireras_pyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma

Lyssna på Therese. Ljusstaken blev ju jättefin. Kanske du hittar några julgardiner till barnens rum på lördag. I Vardagasrummet kanske räcker med en röd tofs som ett V uppe vid stången? Du kommer nog på nåt. Kramar!

2011-11-22 @ 16:40:25
Postat av: Mamma Mia

Jätte fina!!

Lyssna på dom andra, det kommer blir jätte fint!!

Kramis, och ha det gott i höstmörkret

2011-11-22 @ 16:57:03
Postat av: Mickan

Håller också med Tesa, vissa saker behöver verkligen mogna fram och sen vips så kommer en idé som blir super! Ljusstaken blev kanonfin tycker jag! Du ska se att när du advents- och julpysslat så kommer julkänslan smyga sig på. Lite smådetaljer:)

2011-11-22 @ 17:08:00
Postat av: Anette

Nu nu när mörkret föll på och lite mer detaljer blev klara kändes det ändå lite mer som julen kommer till oss också snart. Tack söta ni för peppet! :) Kramar till er!!

2011-11-22 @ 20:51:30
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Karol

Julblommor, mossa, nötter, och några inslag av något juligt med färg. Ljus, fina band...

Ska absolut inte byta gardiner nu när du har så fina vita. Och måste barnen ha julgardiner? Gör stora tomtegäng i fönstrena i stället.

2011-11-22 @ 21:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0