Fars dag!

Idag grattade den här familjen hela tre pappor, först ut var barnens pappa min älskade make. Barnen tyckte att vi skulle sjunga något, så de sjöng "Ja må du leva" haha!
Han fick en förpackning med duschgel och deo från Axe, klassiker. Samt en parfym, Hugo Boss, och den luktade mumma kan man säga! :)

Sen gick vi iväg till Henriks pappa, min svärfar och barnens älskade farfar Kjell. Där blev vi bjudna på gofika och tårta. Henke och barnen hade tippat en liten lapp till honom i kiosken, om han har vunnit något är oklart. Det är tydligen inte slut än..

Efter det gick vi hem en stund och slappade lite i soffan, tittade på Barbie-filmen en gång till och så ringde Elsa efter Emmy (vem annars?!) hon ringde ju innan vi gick till Kjell så hon kunde ju minsann inte sitta hemma och ha tråkigt tyckte Elsa :)

Sen packade vi oss in i bilen en liten stund innan avsatt middagstid och stannade vid Länsmans i Virserum. Barnen njöt så mycket när de hade varit där med moster för någon månad sen, och jag har inte varit där sedan jag var liten. Det är nästan som en trollskog så vi ville gärna visa det för pappan i familjen.








Usch vilka smutsiga jackor!! Blir att tvätta lite igen...


Kan ni titta på varandra? sa jag... Maja som inte kan va seriös :P


Fina Safir röjde totalt, här är hon lite trött innan vi ska åka vidare


Elsa ville tyvärr oxå fota...




Middagen vi skulle på var hos den tredje pappan för dagen, min pappa, Henkes svärfar och barnens morfar. Vi blev bjudna på klyftpotatis, fläskytterfilé med någon svampsås (som jag märkligt nog gillade, gillar ju inte svamp annars). Efterrätt och senare kaffe med tårta, inte illa!
Safir fick också en liten fest dagen till ära, vi hade med en ben som tog henne ungefär två timmar att få slut på, så hon behövde alltså inte känna sig utanför.
Batteriet på kameran var slut redan i trollskogen, men jag gjorde tappra försök. Dock blev det bara suddiga, men håll till godo!



Det är så smidigt att mobilblogga, inga sladdar att trassla med eller datorer att vänta på. Men bilderna är ju inte alls lika roliga. Fast den här gången blev det i alla fall "riktiga" bilder, men jag är ju inte precis någon mästerfotograf så det är ju inte några märkvärdiga bilder ändå. Kul att ha i arkivet på det bästa man har bara :)


Kommentarer
Postat av: Ulle

Låter som en helt perfekt dag. Länsman var ligger det???? Himla mysigt jue :). Kram på er!!!

2011-11-13 @ 21:22:38
URL: http://Www.biktmamman.blogspot.com
Postat av: Anette

Ulle: Länsmans ligger bakom Knuttekåken kan man säga. När vi hade min champangefrukost på möhippan var vi där. Fast nu gick vi från andra hållet och inte riktigt så långt =)kramis!!

2011-11-13 @ 21:31:33
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag! Fina no är! Puss och kram.

2011-11-14 @ 08:29:01
Postat av: Therese

Ja Länsman är verkligen fint! Fina kort du har tagit...Ha en bra dag! Kram

2011-11-14 @ 10:10:01
URL: http://inspireras_pyssel.blogspot.com
Postat av: Mika

Men jag skäms nu... Mickan har ju visst berättat detta... Vad mysig hon ser ut. Vad är det för ras?



Kram kram

2011-11-14 @ 15:24:45
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0