Så underbart!

Jag kan se! Henke skojade innan ingreppet, "det kanske inte är så smart att du gör detta. Efteråt kommer du ju se hur jag ser ut egentligen!" Haha, så nu får vi jobba på alla skavanker ;)

Det var lite jobbigt på jobbet idag faktiskt. Det är så torr luft där, så jag droppade bra mycket mer än 6 gånger om dagen utav "den smörjande droppen". Första veckan ska jag droppa två olika droppar 6 gånger om dagen, en är antibiotika. Men den andra kan jag använda mer än så, och längre tid än en vecka.
Ljuskänsligheten la sig ganska direkt efter de tre första jobbiga timmarna faktiskt. Så det enda som är jobbigt är när jag är på jobbet :P Men det kan ju ta lite tid så det ger säkert med sig snart.
Jag drömmer lite mardrömmar om när trycket på ögat blev som värst och jag blev blind för ett kort ögonblick. Men det gick ju över det oxå... Är det någon som går och funderar över om de ska eller inte ska, gör det. Ring och boka tid nu direkt! Du kommer inte ångra dig! Denna lilla lilla pyttestund det tar är värt allt! Jag lovar! Alltså man blir ju inte blind, det är bara när lasern skär upp locket. Sen spolar de lite och vips så ser man igen!

När jag väl tog beslutet till detta, hade jag fått ett erbjudande från lensway där jag köpte mina linser. Att de bjöd på förundersökningen och betalade ut 2000:- efter genomförd operation. Gött, tänkte jag. En lite mindre börda att punga ut med!

Men när jag kom till memira berättade killen i receptionen att de hade en kampanj nu, de bjuder på förundersökningen OCH bjuder på ett par solglasögon från Polaroid eller Rayban. Henke fjäskade lite och tyckte att jag kunde ta pilotbrillorna från Rayban så kunde han få dom. Hade jag "fått" en dyr operation, var det väl det minsta han kunde begära. Haha! Trodde han ja! De la jag beslag på själv. Men jag blev faktiskt övertalad av killen i receptionen, för just den sorten var inte polaricerad (stavas det så?!) vilket är en otrolig fördel att ha i ett par solglasögon, tydligen, vad vet jag... Han visade alla reflektioner som försvann med de som jag till slut valde istället.
Eftersom inte jag är någon båtmänniska har jag väl inte jättestor nytta utav det, men nästa gång jag kör bil och solen avlöser ösregnet på vägbanan. Då ska jag skratta högt för mig själv och säga: Vilken tur att jag bara tänker på mig själv ibland! :) Mohahaha!

Hade varit trevligt med en bild på dem här, men eftersom detta inlägget hade varit galet jobbigt att knåpa ihop på mobilen (eftersom den stavar lite som den vill oxå, det är inte bara att skriva utan man måste kolla så det blir rätt oxå!) så skrev jag helt enkelt på datorn ikväll. Det kan ju vara jobbigt att ta fram kameran, sen sladden och sen även sitta och föra över bilden. Och ladda upp. Dessutom är nog batteriet slut i kameran.
Därför får ni nöja er med världens längsta text här istället. Okej? Kan hända att det kommer en bild senare. Med mobilen, det är den bra till. Alltid något.
Orkade ni ens läsa allt detta svammel.....?!


Kommentarer
Postat av: Therese

2012-04-25 @ 20:44:53
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Therese

Kanske ska skriv något innan man trycker på "knappen" ;)

Så bra att du ser och är nöjd, det är ju huvudsaken! Kram

2012-04-25 @ 20:46:39
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Mickan

Jag läste allt!;) Jag brukar ladda upp ett inlägg med bilden från telen och sen direkt redigera inlägget på datorn, då slipper du alla sladdar! Tips :) Puss!

2012-04-25 @ 20:59:12
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag läste allt! Puss och kram

2012-04-25 @ 21:21:44
Postat av: Anette

Ja men jag kan ju avslöja tt inläggetrog en liten liten stundar skriva Mickan. Fast det är klart, det kunde jag ju ha haft färdigskrivet... Jag har oxå gjort så nån gång, but thanks! :)



Ja jag är helnöjd Therese! :)) kram kram

2012-04-25 @ 21:22:32
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Precis;) Annars kan du bara spara bilden på datorn, radera inlägget och sen har du bilden där när du är redo att skriva inlägget;) Men då blir plötsligt sladden inte så omständig;) haha!

2012-04-25 @ 21:25:03
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Anette

Haha näe sant. Men hur blir det med länken på fb då? Från bloglovin.... Den är ju automatisk.

2012-04-25 @ 21:34:27
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Det blir nog inget konstigt med det, har aldrig hänt mig iaf. Det tar ju ett tag innan den uppdaterar på fb:)

2012-04-27 @ 18:19:46
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0