Amor vincit omnia

Äntligen har jag tagit mig tid att göra klart det sista till gillestugan. Jag visade ju en bild på en brudkista för ett tag sedan, den blev vit. Den har varit vit ett tag, men det skulle på en text oxå, i guld. Amor vincit omnia; Kärlek övervinner allt. Vackert!
Jag är relativt nöjd, jag gjorde lite för stort mellanrum mellan amor och vincit så det blev lite för trångt för omnia, men är som sagt ändå rätt nöjd!

Varför har vi ändrat om i gillestugan då? Jo skrivbordet vi hade var inte så stort, jag hade ingenstans att sitta med mitt "pyssel". Så vi köpte lite skivor och lite ben och satte upp ett vinkelskrivbord. Så nu får jag plats med symaskinen oxå. Ska inhandla lite lådor och sånt som jag kan "pynta" med där allt pyssel och sånt får plats. Så riktigt klart är det väl inte:)
Fåtöljerna vi hade framför brasan åkte ut, de va inte vidare snygga, men sköna dock! Bäddsoffan fick ta över den platsen, måste ju ha sängplatser när syrran kommer ;) måste säga att det blev riktigt bra, fick en röd tråd där nere bu känns det som. Vilket vi inre haft innan.
Rummet ser ut så här nu i alla fall, för er som är intresserade :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Brudkistan blev riktigt bra. Hela rummet är mycket bättre än förrut. Puss och kram

2012-02-26 @ 15:55:55
Postat av: Malin

Oj, vad fint det blev! Bra jobbat!

2012-02-26 @ 18:27:33
Postat av: Anette

Tack! Ja vi är jättenöjda! Allt blev så luftigt mot innan :)

2012-02-26 @ 19:25:34
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0