Märkliga dagen

Dagen började ändå bra, det måste jag säga. Men det började dra ihop sig när jag hade lämnat Maja på dagis och skulle åka iväg till jobbet. Då var plötsligt bilnyckeln borta. Maja! Hopplös till att ta saker och lägga dem på nåt annat ställe, undra var hon fått det ifrån? ;)
Blev tvungen att ringa hem maken som hade extranyckeln i jackan. Hur typiskt är inte det då? Inte så särkilt när det var han i och för sig :)

Nåväl, äntligen var jag på väg, ringde jobbet och sa att jag inte skulle hinna i tid. När jag sitter där stressad bakom en slökörande lastbil ska jag köra ner passargerar-rutan för att slänga ut bananskalet. Vad händer? Jo det smäller till utav bara fan när halva rutan är nere sen börjar ena änden böja sig uppåt. (Väldigt svårt att förklara, lät till och med komiskt i mitt huvud idag när jag tänkte att jag skulle blogga om det...) Släpper knappen fort som bara attan, och försöker köra upp den igen, men icke! Där körde jag med rutan nere i minusgrader.
Men som tur var kunde Lena hjälpa mig på jobbet, hon drog upp den medan jag tryckte på knappen. Så nu är den i alla fall uppe. Fast det blir väl till att lämna in, för inte sitter den fast. Tydligen är det några jävla clips som har spruckit och släppt rutan.. Herregud, ni skulle sett hur det såg ut! Synd att jag inte hann fota :P

Men såhär kanske vi måste göra för att fixa till det, eller det är nog bäst att lämna in ändå.


Sen var det snöras när en kund öppnade entrédörren, schoffs sa det! Tur att hon inte hann ut, då hade det inte varit grannt.
Konstigt att jag tog mig hem helskinnad. Men det gjorde jag i alla fall, så helt otalt har jag det väl inte med han där uppe.

Men imorgon blir det att ringa läkarn, igen, då Maja har feber och ont när hon kissar nu igen. Så den pencillinen hon fick kan inte varit rätt, tog sista tabletten igår. Det är visst lite knöligt att medicinera de där urinvägsinfektionerna...
Jobbig känsla det där med varannandag-feber, det har ju varit såhär i flera månader. Det kan ju knappast vara normalt... Någon som tror sig veta vad det kan va? Så jag kan komma förberedd till farbror doktorn imorgon.

Nähä, nu ska jag gå och se om jag kan tjata till mig en liten nack-knådning av min kära make. :)

God afton!


Kommentarer
Postat av: Therese

ursäkta....men det låter liite roligt med bilrutan ;)

Konstigt att allt ska hända på en och samma dag, men det kanske är lika bra att ta allt på en gång! Kramar

2012-02-13 @ 22:20:26
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Anette

Haha ja men nog är det lite roligt allt :) lika bra å ta allt på en gång, blir ju tråkigt om det ska hända nåt varje dag :) kram kram

2012-02-13 @ 22:54:57
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Oj vilken dag. Men alltså rutan fattar jag inte alls.. Böjde den sig utåt?!

2012-02-14 @ 10:21:41
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0