Enkel matematik

Hur svårt ska det va egentligen?!
Med tanke på mina gamla graviditetskilon... (Precis innan jag blev gravid med Elsa, vi snackar typ sju år, hade jag viktväktat och gått ner till 59 kg på min 160 cm)
Jag gick upp exakt 20 kg (!!!) när jag väntade Elsa, men gick aldrig ner dem igen. Sen var det dags för nästa och tro det eller ej, min maxvikt blev densamma. Men jag gick ju egentligen inte upp lika mycket ;)
Det värsta av allt är att jag är bara 12 kg från maxvikten, vilket betyder att jag har en helvetes massa kilon att bli av med. Det kan ju vem som helst räkna ut - enkel matematik.

Varför är det så svårt att ge upp det goda för? Finns inte mycket man kan ersätta godis med. Eller coca cola. Eller bröd. Eller glass. Eller juice. Eller kebab. Eller eller eller....! Jag vill ju, egentligen...

Ska försöka sova på den ekvationen nu, natti!


Kommentarer
Postat av: Mickan

Så länge du känner att du ger upp det goda eller måste offra dig för att klara det så har du fel tankesätt. Se det som att du väljer det goda istället, det nyttiga. Du måste jobba med tanken. Puss ❤

2012-01-03 @ 23:52:54
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Mickan

Och du, jag är inte naken på bilden haha! Jag har en tubtopp faktiskt, haha;) puss och natti

2012-01-03 @ 23:56:13
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig Mickan. Det enda som hjälper för mig är att bestämma: Detta är ett gift. Godis är ett gift. Läsk är ett gift. Det är inte bra för min kropp. Jag är värd bättre. För mig hjälpte det också att vitt och brett berätta att jag minsann slutat med chips/godis/pizza etc för då planterade det tanken i mig att jag är en nyttig person.

Jag slutade helt för två år sedan och något sug har jag inte känt sen dess :)För mig är det det enda som hjälper, att vara stenhård. Jag faller mest på god mat, älskar gräddiga såser och soppor och tacos, aaaah så gott!!! Och så att jag rör på mig alldeles för lite. Jag försöker att vara konsekvent, om vi haft gäster och har rester hemma i form av t.ex kex (som jag är sjukt svag för :P) så åker det i sopen. Ingen pardon! Hoppas det går bra. Kram

2012-01-04 @ 08:18:24
URL: http://burkmatsmamman.blogg.se/
Postat av: Anette

Men det är lite det jag menar Mickan, det är svårt att få rätt tänk, för fel tänk = ge upp det goda, tränger tyvärr igenom... Men jag kämpar och försöker.

Tina: jag tror det är samma för mig, jag kan inte både ha kakan och äta den, jag har ingen självdisciplin :( men det där att berätta brukar inte funka för min del, alla slutar tro på mig för jag bara snackar hela tiden, det blir inget av det...

Men du har alltså slutat med socker? El fett oxå? Äter du inte tacos

2012-01-04 @ 20:48:33
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Anette

Tryckte på fel knapp...!

Trodde tacos va ganska bra, om man inte äter så mycket bröd el chips till?

Har tänkt att utesluta bröd och bara äta lite kolhydrater till maten, inte en massa godis och sÅnt. Läsk blir inga problem, vatten är gott tycker jag :)

Men det är alltid skönt å ha nån å fråga ;) Mickan börjar nog tröttna på mitt tjat ;)

Kram på er!

2012-01-04 @ 20:50:32
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0