Jag bävar i min ande!!

Tittar på Smålandsnytt, först en 7-årig pojke som har blivit mobbad i två års tid där personalen bara struntar i det. Han blir både fysiskt och psykiskt misshandlad i skolan av en jämnårig kille. Hur kan detta förekomma i så låg ålder? Vart är världen på väg egentligen? Vi måste nog vakna upp och ta hand om våra små som ska leva i världen efter oss. Jag blir så förbannad och ledsen när jag hör om sånt här. Hur kan någon människa (särskilt någon så liten) göra någon annan människa så ont? Hans liv kan ju vara förstört för tid och evighet!
Det värsta av allt är väl att rektor eller de ansvariga pedagogerna (förlåt mig men som det så löjligt heter, vad är det för fel på lärare?!) inte ens kan kommentera det. Har inte de ett ansvar för våra barn när de är i skolan? De ska väl kunna känna sig trygga, VI föräldrar ska väl kunna känna oss trygga för att våra barn mår bra när de är i skolan?


Klicka här för att läsa hela artikeln.

 

När jag sitter där å svär inom mig dyker nästa nyhet upp om en liten flicka som har lekt med en barbapappa-leksak och i den var det ett rakblad! Det stack ut och flickan skar sig kraftigt i munnen, antar att det var på händerna oxå eftersom hon satt med vantar på sig, stackars barn! Kan man inte lita på någonting eller någon längre? Jag blir fan mörkrädd!!

Ska försöka lugna ner mig så jag kan gå och lägga mig. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är inte klokt, men måste bara förklara att det heter pedagoger eftersom det är många fler yrkeskategorier än lärare som har hand om barnen under deras skoldag.

Annars håller jag med dig helt i hållet. Det ska inte få hända!

2012-01-13 @ 09:51:42
Postat av: Anette

Haha, Malin jag misstänkte att du eller Karol skulle skriva nåt :) Det är ju inget ont mot er :) Jo jag förstår det, men samtidigt det har hetat lärare i alla är å det har hetat dagis i alla år, och om man råkar säga dagis eller fröken så blir det bara "app app app app!" Det är lite överdrivet tycker jag bara. Men varför kan man inte säga "min fröken" istället för "min pedagog"...? Jag som inte är i branchen fattar kanske inte :)

2012-01-13 @ 13:45:14
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0