Middagen avklarad

Elsa beställde spagetti och köttfärsås till middag idag. Men hon försvann till ett annat middagsbord, och Henke var ensam på jobbet så han kunde inte komma hem på middag. Alltså "bara" Maja och jag kvar. Då blev det köttfärsbiffar istället, makaroner till Maja och vitkålssallad till mig.
Så nedrans gott, och så fruktansvärt mätt blev jag.

Om man istället för att skära vitkålen, hyvlar den med osthyveln får man tunn fin sallad. Jag rev ner lite morötter oxå, hällde på lite vitvinsvinäger en skvätt pressad citron, olivolja (snåla inte), lite salt och sist men inte minst örtagårdskrydda. Mmm delicious!
Sen kan den stå ett par dagar i kylen, perfekt till de flesta mål.

Å till er som tänker, usch vitkål det tycker inte jag om. Det är ju sånt man har i kåldolmar osv osv (så tänkte jag förr, mer kräsen människa får ni leta efter..) men det är precis samma sak som pizzasallad. Så sätt igång nu och gör er en egen, godast blir den när den har stått en dag. :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Mmm...ser gott ut. Jag brukar också göra sådan sallad, men jag blandar bara ner dom rivna morötterna och vitkålen i Italliensk salladsdressing....Ha det gott ;) Kram

2012-01-26 @ 18:43:20
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma

Va gott det ser ut!

2012-01-27 @ 11:43:45
Postat av: Anette

Det var supergott! Har ätit det till lunch idag oxå, mmmm!

Italiensk salladsdressing funkar säkert lika bra Thesa! :)

2012-01-27 @ 12:44:32
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0