Snö - underbart!!

Å jag bara älskar snö, barnsligt nog. Men det hör till, det ska va snö på vintern!

Men igår, vid halv elva när vi skulle åka hem från lillasyster och Pontan i Växjö var det inte lika roligt. Vägarna var katastrofala, inte saltat å knappt plogat. Mötte dock två plogbilar strax efter varandra och de sätter ju för f-n inte ner bladet, inte konstigt snön ligger kvar då. Det blir spår och moddigt.
Bästa biten på hela vägen var efter å-bron vid nya rondellen utanför Målilla. Men då hade jag suttit och spänt mig så länge så ryggen värkte. Vilket gjorde att jag inte uppskattade de sista kilometrarna....

Men nu, nu ska jag ut till resten av familjen i snön. Snöänglar, gubbar och bus here I come!!


Kommentarer
Postat av: Mika

Fota & köra bil samtidigt, kära barn, det hade jag inte rett ut :)!

2012-01-22 @ 21:48:15
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0